Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تجربه جديدة لاثبات فاعليه النظام النهارى الجديد للمنتال ؟؟؟!!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

سيبك من التحديد يا يوسف
    الرجل صاحب الصوره كان بيشرح حاجه تانيه خالص
    انا بتكلم عن او خانه فقط
    camera shader
    المفروض lens يكون راكب فيها العدسه الخاصة بها
    وهي جزء من الاضائه النهار يه الجديده هذا في مايا
    بالنسبه للخلفيه اديني فرصه غدا ارد عليك بأذن الله
    بلاد الكوارث
    حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
    لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
    وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
    وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

الطريقه التقليديه افضل من وجهة نظرى بس انا ليا سؤال بس مش عاوزك تفهمه غلط
      هوا ده اخر المنتال راى فى الإكستريور ؟؟ مفيش افضل من كده ؟؟ انا بسأل للعلم اصل انا ناوى اتعلم المنتال راى ان شاء الله

هوا ده اخر المنتال راى فى الإكستريور ؟؟ مفيش افضل من كده ؟؟ انا بسأل للعلم اصل انا ناوى اتعلم المنتال راى ان شاء الله
        لا طبعا دى تجربه باعدادت ضعيفه
        والمشهد غير مكتمل المودلنج ومفيش خامات
        !!!جميع الدروس المعمارية المجانية والغير المجانية والمشاريع المعمارية الكاملة !!!!

سيبك من التحديد يا يوسف
          الرجل صاحب الصوره كان بيشرح حاجه تانيه خالص
          انا بتكلم عن او خانه فقط
          camera shader
          المفروض lens يكون راكب فيها العدسه الخاصة بها
          وهي جزء من الاضائه النهار يه الجديده هذا في مايا
          اه فهمتك لكن الشيدر المذكور فى المايا غير موجود فى المكس الجاما كلوريت
          على العموم فى انتظار ردك
          !!!جميع الدروس المعمارية المجانية والغير المجانية والمشاريع المعمارية الكاملة !!!!

هوة باين من الصور ان الاولي احسن
            بس ده مخالف لما ينتج في الاعمال التي اراها او التجارب التي عملتها عليه كان المنتال راي الجديد اقوي واحسن واسررررررررررررع بكتير
            بل وتحكم كامل في الرامات ومقدارها ومعالجتها لرندرت المشاهد ذات الحجم الكبير
            يعني انا عملت تجربة لملف 160 ميجا وحاولت ارندر بالفيراي قفل في وشي حاولت بالرندر الافتراضي قعد يااااااااااامه والنتيجة سيئة حاولت بالبرازيل قفل بردك
            عملته بالمنتال راي بعد تحديد الرامات ومعالجته قدر يعملها بس منكرش اخد وقت كبيررررر بس عملها
            في ملحوظة انا جربة بردك المنتال راي الجديد زيي محضرتك تفضلت وبوزلي الخامات لما حبيت اعدلها فعملت تجربة ظبطة الاول خامات المشهد قبل ما اعمل اضاءة او اي حاجه وبعدين ظبطت الاضاءة بالطريقة الجديدة للمنتال راي طلعت النتيجة جميلة جدا وسريعة فممكن تاخد الملف بتاعك لملف جديد وتعمله اضافة للملف وجرب كده مش عارف هيه حصلت معايا
            ابني نفسك بنفسك ترتاح دائما
            لا خير في كاتم علم
            architect for ever
            هنا كل الجديد للتحميل

هوة باين من الصور ان الاولي احسن
              بس ده مخالف لما ينتج في الاعمال التي اراها او التجارب التي عملتها عليه كان المنتال راي الجديد اقوي واحسن واسررررررررررررع بكتير
              بل وتحكم كامل في الرامات ومقدارها ومعالجتها لرندرت المشاهد ذات الحجم الكبير
              يعني انا عملت تجربة لملف 160 ميجا وحاولت ارندر بالفيراي قفل في وشي حاولت بالرندر الافتراضي قعد يااااااااااامه والنتيجة سيئة حاولت بالبرازيل قفل بردك
              عملته بالمنتال راي بعد تحديد الرامات ومعالجته قدر يعملها بس منكرش اخد وقت كبيررررر بس عملها
              في ملحوظة انا جربة بردك المنتال راي الجديد زيي محضرتك تفضلت وبوزلي الخامات لما حبيت اعدلها فعملت تجربة ظبطة الاول خامات المشهد قبل ما اعمل اضاءة او اي حاجه وبعدين ظبطت الاضاءة بالطريقة الجديدة للمنتال راي طلعت النتيجة جميلة جدا وسريعة فممكن تاخد الملف بتاعك لملف جديد وتعمله اضافة للملف وجرب كده مش عارف هيه حصلت معايا

يعمل...
              X