Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استفسار ماذا تفعل لو كنت مكانى

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استفسار ماذا تفعل لو كنت مكانى

السلام عليكم يأهل المنابر
    ليا استفسار انا دلوقتى بعمل شغل فيه حركه ولسه بادئ فيه لكن عايز اعرف بعض المعلومات قبل مبدأ الاول عايز اعرف ايه اللى اخد بالى منه فى الموديل عشان الحركه وبالنسبه للكاميرا ايه افضل اعدادات لها وكمان بالنسبه للإخراج ايه احسن نوع لإخراج الفيلم وطبعاً الفيلم عباره عن مقاطع هل باخد كل مقطع لوحده وبجمعه ببرنامج زى الموفى ميكر لو فعلاً كده هل فى برنامج احسن من الموفى ميكر
    ياريت حد يفيدنى عن الحركه عشان انا معرفش عنها غير حجات بسيطه اوى
    واسف على الاطاله
    /\/\/\/\/\/\//\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

أخوكم احمد عبد الغنى صقر
    a.sakr84@yahoo.com

كوسه !!!!!!

هما الناس الكبار المبدعين بس هما اللى بيترد على استفسارتهم ومين يرد على الغلابه اللى زينا أقصد اللى زيى انا

ملحوظه (بهزر يمكن حد يعبرنى)

أخوكم احمد عبد الغنى صقر
    a.sakr84@yahoo.com

الاول عايز اعرف ايه اللى اخد بالى منه فى الموديل عشان الحركه
      الصيغةالافضل هي الميش
      وبالنسبه للكاميرا ايه افضل اعدادات لها
      حسب طبيعة العمل
      وكمان بالنسبه للإخراج ايه احسن نوع لإخراج الفيلم وطبعاً الفيلم عباره عن مقاطع هل باخد كل مقطع لوحده وبجمعه ببرنامج زى الموفى ميكر لو فعلاً كده هل فى برنامج احسن من الموفى ميكر
      حدد نوع البال من ال common في القائمة رندر ,وهو سيضبط تلقائياً كل البارامترات اللازمة
      تجميع الفيلم لاحقاً
      صحيح

كوسه !!!!!!
      يعني قربت
      "إن قامت الساعة وفي يد أحدكم غرسة فليغرسها"

موقعي الشخصي
      www.3dmax.tv

اذا تعلمت كل الاوامر في برنامجك المفضل فكأنك تعلمت الإمساك بالقلم وبقي عليك أن تتعلم كيف ترسم ..
      Maarouf

في المودلين أجعاه متفن و خفيف "الشبكة مضبوطة ولا يوجد خطوط من دون فائدة".
        الكميرة حسب ما تريد يعني عينك هي التي تحكم "أستخدم الحالة الإفتراضية لها".
        بالنسبة للتخريج "فإذا كنت تقصد نوع الملف" فإختر النوع الذي لا تخسر به جودة الصورة "avi غير مضغوط.او صور jpg تجمعها لتكون فيدو لاحقا سواء في ماكس أو غيره.
        يمكنك جمع المقاطع ب الماكس أو إستعمال أي برنامج أخر و إسمها برامج المونتاج editing مثل الموف ميكر ويوجد أفضل منه بكثير على سبيل المثال برميير.
        بالتوفيق

شكراً كتير ياجماعه على الرد لكن لو فى حد عنده اى دروس متعلقه بالحركه ياريت تدلونى عليها

أخوكم احمد عبد الغنى صقر
          a.sakr84@yahoo.com

اخى العزيز لو انت من مصر ياريت وبالاخص لو انت قريب من المنصوره ممكن تيجى ليه اعطيك اسطوانه طبعا هتكون مجانيه تعلمك اساس التحريك فى الماكس وفيها دروس كتيره اوى هتقدر تستفاد منها
            سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم........كم انت رحيم يارب

yaaaa_ah@yahoo.com

عاشق التصوير التلفزيونى والميكسر

بلجنز
            http://www.51render.com/article.asp?id=139

يعمل...
            X