Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تعليم 3d Max

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تعليم 3d Max

السلام عليكم ... انا اسمي حسين من القاهرة .. شغال في مجال ال 3D و بصراحة في فكرة شغالة ف دماغي من فترة و احب اعرف اراء الناس هنا فيها ... انا في مجال العمل و القنوات و درست دراسات واسعة في المجال دا و حاليان بفكر اني اعمل دورات تدريب خاصة ل اي حد عايز فعلن انو يتعلم و يفهم الموضوع كوايس و ينتج و يساعد البلد الميتة دي اناه تنجح مره و لو ف مجال واحد و انا لاحظت ان التعليم ب فاعلية حاجا مش موجودة عندنا...انا مش هعمل دورات كبيرة عشان هتكون علي حساب وقتي بس ممكن ابدأ ب عدد صغير ,, و مش هتكون حاجا مجانية و دا مش عيب بس اكيد اقل كتير من النس التجارية و فعالة اكتر ... اتمني اني اعرف ردود الفعل .. و شكرا
    Princeh3D@hotmail.com

طيب ماتقول السعر عشان الناس تعرف ويحددو انت زى الناس الى بتعطى الدورات بثمن غالى ولا انت راح تكون مميز وليك سعر لو حدك ياريت تضع السعر حتى الناس المبتدئه تعرف
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم........كم انت رحيم يارب

yaaaa_ah@yahoo.com

عاشق التصوير التلفزيونى والميكسر

بلجنز
    http://www.51render.com/article.asp?id=139

معلومات اضافية

انا فعلن مش عارف احدد سعر معين ... بس اعتقد ان لو قلت 500 للفرد هيكون رقم معقول و بالنسبة للوقت انشاء الله يكون شهر و نص ... تلت مرات في الاسبوع كل مرة سعتين .

انا منتظر ردود الناس

llllllllll

مع اني مش بفكر اشترك , لكن هفيدك لو كنت هشترك
            اولا المفروض الاول تعرض اعمالك عشان الواحد يحدد مستواك , ان كنت متوسط ام محترف .
            ثاني حاجة لوالدورة ثلاث ايام في الاسبوع واليوم ساعتان , فهذا غير كافي بشكل نهائي ,يعني الواحد ممكن يعمل بوكس ويحطط كام سيجمنت تلاقي الساعتين راحو , هيتعلم الطالب فيها ايه الساعتين دول ؟؟
            تالت حاجة حط مثلا برورجرام معين لأفكار الدورة والدروس الي هيتعلمها الطالب من الدورة والحاجات الي هيستفيد منها , زي البشمهندس احمد ..
            اهم حاجة ترتيب الافكار
            وان شاء الله ربنا يوفقك في شغلك .
            .

MR. Kok Limited Edition

بانتظار النتيجة ..
              استغفرالله واتوب اليه

انا فعلن عامل نظام و برنامج نمشي عليه ... ف عملي انا مسئول عن تدريب الناس المبتدئه برضو ف عندي خلفية عن موضوع الوقت ... و في امكانية لو حد تفوق فعلن اني اعرض عليه فرصة عمل ف دا هيحفز الناس اكيد ... بس بجد كل تعليق جديد بسمعو بيساعدني جدا

المشاركة الأصلية بواسطة kareem50 مشاهدة المشاركة
                  مع اني مش بفكر اشترك , لكن هفيدك لو كنت هشترك
                  اولا المفروض الاول تعرض اعمالك عشان الواحد يحدد مستواك , ان كنت متوسط ام محترف .
                  ثاني حاجة لوالدورة ثلاث ايام في الاسبوع واليوم ساعتان , فهذا غير كافي بشكل نهائي ,يعني الواحد ممكن يعمل بوكس ويحطط كام سيجمنت تلاقي الساعتين راحو , هيتعلم الطالب فيها ايه الساعتين دول ؟؟
                  تالت حاجة حط مثلا برورجرام معين لأفكار الدورة والدروس الي هيتعلمها الطالب من الدورة والحاجات الي هيستفيد منها , زي البشمهندس احمد ..
                  اهم حاجة ترتيب الافكار
                  وان شاء الله ربنا يوفقك في شغلك .
                  الناس فعلاً .... محتاج تعرف اجابة الاسئلة دي.
                  لا حول ولا قوة إلا بالله
                  I Do Not Have Arabic Keyboard
                  To KNOW and NOT to DO, is really NOT to KNOW
                  Learn from Doing, not by Dreaming

دي بعض الاعمال الخاصة بيا ... في منها مجرد frames من movies ف الجودة مش حلوة اوي

بعض الصور الاخري من مجال عملي

انا اذا بدي اشترك بشترك كمشرف
                        اخي برايي عشين تعمل دورة لازم تعمل اعلان يعني بوستر

مثلا تحط في البوستر
                        اسم الدورة بالتحديد
                        -البرامج المستخدمه
                        -مده الدوره
                        -شو راح يستفيد الطالب
                        -شو مستوى الدورة
                        -بعض اعمالك
                        - ما تتوقع ان يصل اليه الطالب بعد الدورة
                        - اسم المدرس ونبذه بسيطه عنو مثل الشركه التي يعمل فيها او الشهادات الحاصل عليها وما شابه (بس مش تعمل حالك اكبر مصمم بالبلد بمزح معاك)
                        - نبذه عن الخطه الدراسيه (مثلا راح نبدا بتعريف عام عن البرنامج وواجهاتو وبعدين راح نتعلم المودلنج ونتعلم الاضاءه ووو و و و)
                        - الهدف بالتحديد من الدورة يعني المبتدئين ما بعرفو بالزبط شو يعني مودلنج ولا اضاءه ولا رندر ولا فيراي
                        فاعتقد لازم توضح بالزبط شو طبيعه الدورة وتقول مثلا انو بالنهايه راح يصير الطالب قادر انو يصمم اي مشهد داخلي او اي مشهد خارجي او يصمم اعمال حره و و و و

اذا بدك مشرف يساعدك انا جاهز بس انته بتدفع اجار الطريق من فلسطين لعندك

بالتوفيق يا اخي
                        مسابقه فلسطين لمشاريع التخرج
                        المركز الاول
                        من هنا

وفيديو المشروع هنا

The program i made for this course:
                          =========================
                          1- will be an introduction ... for the 3D production in Egypt and the uses for the 3D max in our country and fields of work.
                          2- 3D max interaface and Tools we use while working ( coordinates .. snap .. align .. mirror .. filters .. etc )
                          3- Modeling --- i will describe the modeling tools .. how to create something with ( Geometry .. shapes .. Editable poly ).
                          4- Modeling --- I will go through the Modifiers and tricks we use in modeling.
                          5- Materials --- How to give texture to your model
                          6- Cameras --- How to create a camera and use its tools.
                          7- Lights --- How to give light to ur scene .. shadows and effects . (standard and photometric lights and vray lights)
                          8- Render --- How to bring your design to life ... scanline render and Vray .
                          9- Animation --- I'll describe the animation tools ... the idea of animation .. how to create a short movie.
                          10-Effects ---- i'll show how to use particles and make effects like explosions and fog and use forces.

برنامج جميل وان شاء الله تتوفق
                            حاول تعدل اول رد وتقوم بعمله , وتترجمه الي العربية
                            بالتوفيق ان شاء الله واتمنالك الخير
                            .

MR. Kok Limited Edition

البرنامج يبدو جميل جدا وشامل
                              اعتقد ان في شموليه شوي يعني مثلا الفيراي مش حاكي عنو اشي وهيك بفترض انك بدك تعطيه بمحاضره وحده وهاد لحالو بدو 4 او 5 محاضرات

تاني اشي بالنسبه الي اعتقد ان فكره البوستر هي احسن شي
                              عشين اساعدك شوي اعمل بوستر بالمواصفات اللي قلتلك عنها واطبع منو 10 او 20 نسخه ملون طبعا وشوف اصدقاء الك شباب جامعيين يعلقو هاي الملصقات بالجامعه وان شا الله راح تلاقي اقبال كبير

بالتوفيق وتحياتي
                              مسابقه فلسطين لمشاريع التخرج
                              المركز الاول
                              من هنا

وفيديو المشروع هنا

يعمل...
                              X