Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مكتبة الماكس للمعماريين !!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مكتبة الماكس للمعماريين !!!

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اشكركم كثيرا علي روائع اعمالكم ومساعدتكم للكثير منا ولكن احب ان استفسر عن شئ واحد فقط لقد بحثت في كل مكان عن مكتبه موديلينج للمعماريين ولكن بدون جدوي
    ياجماعه انا مهندس معماري ومستحيل باي حال من الاحوال اني اقعد ارسم في كراسي وترابيزات وموديلينج ولسه في خامات ولسه في رندره بالفيراي وغيره وغيره وغيره واضيع وقت رهيب علشان اطلع شغل حلو في الاخر انا بدور علي مكتبه موديلينج جاهزه بحيث اني اختار منها اللي انا عايزه والخامات والرندر والاضاءات وغيره عليا انا بس الموديلينج لاني مش ممكن اقعد في مشروع اشتغل فيه شهور وهو ممكن يخلص في وقت اقل من كده بكتير صح ولا نا غلطان ؟
    كل اللي بطلبه مش اكتر من سؤال صغير اوي :-
    لو اي حد يعرف اجيب المكتبه دي منين ؟
    او هي بتتباع فين في القاهره او في اي محافظه ؟
    علي كام اسطوانه واسعارها كام ؟
    هل في انواع منها وافضلها ايه ؟ لاني سمعت عن حاجه اسمها ار بي سي ؟ مش فاهم هي ايه بردو ؟
    افضل مكان اجيب منه ؟
    وشاكر جدا ليكم يا جماعه
    فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
    ahmed_evermore@yahoo.com
    ahmed_evermore@hotmail.com

وعليكم السلام
    اخي غالي والطلب رخيص
    في مجموعه ضخمه من الموديلات والمجسمات للتصاميم الداخليه وحتى الخارجيه
    اكيد تلتين الاعضاء عندهم هاي المجموعه كامله وهي مجموعه
    Evermotion
    المجموعه اسمها
    Evermotion Archinteriors

تقدر تلقي نظره عليها على موقع evermotion.com
    واذا بدك تقدر تجيب المجموعات من اي موقع تورنت حوالي 35 سي دي فيهم كل الموديلات اللي بتلزمك

اي مساعده احنا جاهزين
    تحياتي
    مسابقه فلسطين لمشاريع التخرج
    المركز الاول
    من هنا

وفيديو المشروع هنا

انا شاكر جدا ليك بس ياريت تكتبلي اسم الموقع صح لاني عمال اكتبه مش موجود اساسا هو ايه ؟
      www.evermotion.com
      ولا قصدك حاجه تانيه وهل دي مكتبات فيها معماريه ولا لا ؟
      فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
      ahmed_evermore@yahoo.com

انا متاسف جدا كنت كاتب اسم الموقع غلط هو evermotion.org

انا مش عارف ايه قصدك بمعماريه بس هاي المجموعه فيها موديلات لكراسي وكنب وفرش وحمامات ومطابخ وكل الادوات اللي بتكون في البيت وحوله

على كل حال هي صفحه السي دي 16 من المجموعه وهم 43 سي دي
        http://www.evermotion.org/shop_displ...m.php?item=154

هي تورنت في المجموعه كامله 4 غيغا مضغوطه = 13 غيغا بعد فك الضغط

وهاي التورنت
        http://medoaj.googlepages.com/Evermo...COLLECTION.rar

اي مساعده برضو جاهزين
        المركز الاول
        من هنا

وفيديو المشروع هنا

اكثر من رائع شاكر جدا ليك بجد اتمني اني اخدمك في اي حاجه تانيه بجد بس اخر حاجه لو مكنتش بضايقك وميرسي اوي ليك هل في فعلا مكتبات بتتباع انت اكيد فاهمني بتتباع بجد بتتباع بره في مكتبه في اي حته وانا اشتريها انت عارف يعني ايه انزل 4 جيجا يعني موت يا حمار اكيد فهمتني لكن هو بردو حل مقؤلتش حاجه وبجد مش عارف اشكرك ازاي
          ahmed_evermore@yahoo.com

اه جوابا على سؤالك بالنسبه للار بي سي
            هي موديلات او اجسام على شكل صور هاي الصور بتتغير زاويتها حسب زاويه الكاميرا

جيده اذا كنت مستعجل كتير ولكن تكون موديلات ثلاثيه الابعاد دائما افضل اكيد
            المركز الاول
            من هنا

وفيديو المشروع هنا

اخى evermore

انا ممكن اسعدك واديلك كل المكتبات الى انت عاوزها وبدون مقابل انا من سكان المنصوره لو عندك استعداد قابلنى فى المنصوره ونسخها لك على الهرد الخاص بيك

ممكن تليفونك طيب لو سمحت ارجوك وانا هتصل بيك دلؤقتي بلييييييييييييييز اخي ايهاب حسن
                ahmed_evermore@yahoo.com

انا مش عارف اشكر الاخ ميدوبال ازاي بصراحه انا اصلي مش بحب موضوع التورينت داه لبطؤه الشديد لكن لما لقيت ان مفيش مفر من اني انزلها من علي النت حملت ملف التورينت وشغلته ولقيته كويس جدا سريع يعني حلو بجد فمش عارف اشكرك ازاي بس اللي دفعني اني انزله واشغله اني لما دخلت علي موقع ايفرموشن لقيت ان اشكال الكراسي غير عاديه و جابتلي صدمه نفسيه خلتني انزلها غصب عني مش بمزاجي بجد تعبت نفسيا من اللي شوفته شاكر جدا ليك ولمساعدتك ليا بس كنت عايز اعرف حاجه هي الاسطوانات دي او يعني المجموعه دي فيها كراسي بجميع انواعها وحمامات ومطابخ ومكاتب وكل حاجه معماريه ممكن احتاجها كفرش معماري ولا حاجات وحاجات يعني ياريت افهم منك وهي بتنزل كده ميرسي جدا وبردو شكرا للاخ ايهاب حسن لعرضه في مساعدته ليا وكان نفسي اشوفك فعلا بس خارج نطاق المصلحه
                  ahmed_evermore@yahoo.com

اخي ما عملنا غير الواجب واقل شوي كمان
                    انا عارف انو التورنت بطيء شوي بس انا ما اعطيتك التورنت الا بعد ما جربتو وشفت انو في سيدرز كتير

بالنسبه لسؤالك انا متاكد هاي المجموعه فيها اكتر من 80% من الموديلات اللي بحتاجها اي معماري هي مجموعه غنيه جدا وضخمه يعني راح يصير عندك اكثر من 13 غيغا موديلات راح تحتار من كثرهم كمان
                    بعدين هدول 43 مجموعه مختلفه كل مجموعه مختصه بشيء معين مثلا كراسي، كنب، وفي مجموعه او اكتر بس كهربائيات!!! وفي مجموعه للكمبيوتر واكسسواراته

عشين تنبسط كمان كل مجموعه (كل سي دي) بكون في ملف بي دي اف بكون في صوره كل موديل مع رقمه (لتسهيل البحث)

ان شا الله يعجبوك انتظر اشوف ردك بعد ما ينزلو
                    المركز الاول
                    من هنا

وفيديو المشروع هنا

انت غير عادي انا بنزلهم وبعد ما ينزلوا طبيعي جدا هفردهم بس هل محمين يعني هل ليهم كلمه سر لفك الملفات ولا لا ؟ تعرف لو طلعوا حلوين هعملك شويه شغل جامدين ان شاء الله كادو مني ليك وللموقع بس علي قدي بقي بس انت مش مصري انت سعودي ؟
                      ahmed_evermore@yahoo.com

0105514379

خسارة ياريتني في مصر لأقدر أتواصل معكم يا أحبة
                          فأنا بحاجة ماسة إلى تلك المكتبة.
                          بس كمان بيصير لو بتسمحوا إيمللاتكم لأقدر أضيفكم عندي
                          NOUR609@hotmail.com
                          الإمارات العربية المتحدة . الشارقة.
                          وعندي سؤالين لو حد فيكم يقدر يجاوبني أنا دائماً بشتغل الماكس
                          بس كيف بقدر أعمل Transparent للشغل
                          يعني أعمل إخراج بدون خلفية خالص ..
                          وشكراً

اخي العزيزي
                            بالنسبة لكيف تصدر العمل بدون خلفية عليك بتصدير الملف نوع rla
                            وسوف يقوم الماكس بتصديرها كصور من دون خلفية ويمككن تجميعها باي برنامج مونتاج
                            وهناك امتداد اخر امتداد تارقت وهناك ايضا امتداد بي ار ايه
                            ولكن انصحك بامتداد rla
                            على فكرة سؤال مفيييييييييييد جدا

وبالنسبة للاسطوانات وغيروه فقد تمكنت بحمد الله من تحميل اشياء رائعة وكاملة مما ذكرتم
                            في الفترة الاخيرة

ويمكن تحميلها لكم مجانا بس دلوني على طريقة اقدر احملها لكم

وتحياتي

السلام عليكم
                              اخواني انا في الرياض وعندي المجموعه كامله من الانتيريور والباندلز كامل للموديلز والارك شيدرز واللي بهمه تحت امره وممكن سيتفيد منها اللي بالاردن وسوريا ودول الجوار للسعوديه
                              العزة لله ولرسوله والمؤمنون

يعمل...
                              X