معاينة نتيجة التصويت: كم درجة يستحق هذا العمل من 10 ؟

المصوتون
14. أنت لا تستطيع المشاركة في هذا التصويت
  • صفر

1 7.14%
  • 1 - 3

5 35.71%
  • 4 - 7

6 42.86%
  • 8 - 10

2 14.29%
نموذج التصويت متعدد الخيارات

موضوع: اول اعمال بالفيراي برجاء النقد حتي اتعلم منكم

ردود: 14 | زيارات: 1057
    عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121

Thumbs down اول اعمال بالفيراي برجاء النقد حتي اتعلم منكم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    دي ثاني اعمالي بالفيراي بس انا بعتبرها اول اعمالي نظرا لان عملي الاول كان عمل فاشل بالمره فاعتبرت داه اول عمل ليا بالفيراي اتمني ان يكون في رد ونقد علي موضوعي لاني محتاج اتعلم بجد منكم بس ياريت اللي ينتقدني في اي حاجه يكتبلي الحل معاها يعني مثلا مش عاجباه الاضاءه في حته معينه يقؤلي مش عاجباه ليه ويقؤلي اعملها ازاي او مش عاجباه الماتيريال كذا يقؤلي مش عاجباه ليه ويقؤلي الحل واعاهدكم بتنفيذ الحلول اجمعها علي نفس العمل يعني هعمل اللي انتوا نفسكم تعدلوه علي العمل اللي قدامكم داه واتمني ان يحظي ولو بقدر ضئيل من التقدير واتمني ان كل واحد يدخل يقيم الموضوع علشان اعرف مستوايا وصل لحد فين بالظبط ؟ وشكرا جزيلا للجميع
    فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
    ahmed_evermore@yahoo.com
    ahmed_evermore@hotmail.com

عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121
    معقوله يا جماعه 15 واحد شافوا العمل ولا واحد رد عليا نهائيا ايه المووضع بالظبط هو انا شغال غلط خالص للدرجادي وانا مش حاسس ولا ايه ؟
    فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
    ahmed_evermore@yahoo.com

عضو قدير
    صور رمزية MiND ViSiON
    المنطقة
    جدة
    ردود
    5,524
    اخي العزيز يجب عليك بعرض عملك في قسم عرض ونقد فهذا القسم خاص بنقد الاعمال

اما قسم الماكس فهوا خاص بالاسئله التي تدور حول البرنامج وغيره من المواضيع
    في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
    الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
    لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
    اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

عضو نشيط
    صور رمزية max_liban
    المنطقة
    لبـــــــــــــــــــــــنان
    ردود
    895
    عمل جميل , وبداية جميلة
    ولكن
    الصورة مغبشة !!
    حاول ان تختار لكل مكان لونه وجوه وكمان لازم تراعي النسب ( مثلاً الطاولة اللي بنص الصالون ) عالية شوي
    اجمالاً الألوان الأرض حلوة
    بالتوفيق
    أخي الكريم : انت راسم المشروع بناءً على خريطة ؟؟؟؟؟

حلو جدا هذا العمل لكن خفف الاضاءة شوية لانها جدا قوية
    mawshor

خفف الاضاءة شوية لانها جدا قوية
    ثاني::: ضع خلفيه سماء على النافذه
    نشيده عن الرسول حلوه جدااااااا
    وحلو الحن
    http://www.4msk.com/audio/Msk_Daq.MP3
    وهذا رابط اخر
    [YOUTUBE][/YOUTUBE]http://www.4msk.com/audio/Msk_Daq.MP3

عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121
    ياجماعه انا مش عارف اشكركم ازاي انتوا بجد ملاحظاتكم دي قويه يعني اللي فهمته دلؤقتي هو اني اخفف الاضاءه شويه لانها قويه واني اعرض العمل في باب العرض والنقد واني اعمل حاجه كده مش فاهمها من الاخ ماكس ليبيا ياريت يوضحها تاني بليز وبرجاء متابعه النقد
    ahmed_evermore@yahoo.com

عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121
    انا وضعت خلفية سماء في النافذه طلعلي الشغل مش واقعي تماما يا امام ن الانفيرومينت enviroment وبتطلع مش كويسه مش عارف ليه ؟ احب اعرف اخبار الماتيريال يا جدعان ظروفها ايه وحجم الكتل والاضاءه عامه فيها ايه ؟
    ahmed_evermore@yahoo.com

عضو متميز
    صور رمزية ثري 4
    المنطقة
    ديار أبو متعب
    ردود
    1,057
    تصميم جميل

ملاحظة:
    يوجد قسم خاص لعرض الأعمال
    (( إذا كنت تريد الإحتراف فاحذر وابتعد عن (( اليأس و قول لاأستطيع)) . من الآن استعن بالله وابدأ من جديد
    ----------------------------------------------
    عضو في منتدى بكسل
    بإسم ( King 3Ds max)
    مع تحيات
    ثري 4

عضو نشيط
    صور رمزية khalilwac
    المنطقة
    المغرب
    ردود
    599
    جميل اخي ان شاء الله اكثر بس ثابر في العمل على العموم حلو العمل
    منتدى اسلامي في بدايته يحتاج مساعدتكم لصديقي

عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121

Thumbs down التعديل

اشكركم كلكم جميعا واحد واحد علي رده عليا وبجد مش عارف اقؤلكم ايه علي مساعدتكم الجاده والجميله دي اما بالنسبه للتعليق فانا عندي 3 ملاحظات بس مش اكتر وانا نقلت الموضوع لباب العرض والنقد

1- اخفف الاضاءه انا خففتها اهو ورفعت العمل من جديد بعد التعديل اللي انتوا طلبتوه

شاكر جدا برجاء اعاده المساعده بليييز
    ملاحظة تم اضاءه العمل باضاءه ليليه في موضوع اخر ولكنه نفس العمل تماما برجاء مشاهده العملين مع النقد التام والكامل
    ahmed_evermore@yahoo.com

عضو نشيط
    صور رمزية msh3d
    المنطقة
    بلقاس /المنصوره
    ردود
    751
    اخى عمل جميل جدا بس فى حاجه اولا الخلفيه الى انت وضعتها وهى طبعا اضاءة نهاريه ليه عشان فى شمس موجوده يعنى ضع خلفيها فاتحه شويه والسماء تكن فاتحه شويه كمان عشان تكون واقعيه مش الشمس الى موجوده دى وياريت تضع زهوريات ورد وكتب وكاسات مياه حتى تزين عملك وتملئه وقاعيه وشكرا يا اخى لكن عملك ممتاذ والى الامام
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم........كم انت رحيم يارب

yaaaa_ah@yahoo.com

عاشق التصوير التلفزيونى والميكسر

بلجنز
    http://www.51render.com/article.asp?id=139

عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121

Thumbs down

يعني ايه كل داه يعني احط زهور وورود وكاسات والحاجات دي كلها احطها من جوه في التصميم يعمني اعمل كاسات وزروع جوه الاوضه دي طب كاسات ماشي بس روع وورود اجيبها احطها فين دي ؟ مش فاهمك بجد حاسس بالغباء يا جدعان بجد حاسس اني غبي كل سؤال بتجاوبوني عليه بساله تاني بردو انا الماكس هيجيبلي تخلف عقلي وافتح الخلفية ازاي انا عملت خلفية تانيه مش فاهم حاجه يلهوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووي
    ahmed_evermore@yahoo.com

عضو
    المنطقة
    مصر
    ردود
    121

Thumbs down رفع الاعدادات كاملة

تم تعديل العمل ورفع كامل اعدادات الخلفية واعدادات الاضاءة النهارية والاضاءة الليلية مع صور العمل ورفع مساقط العمل كامله الافقية والجانبية ورفع اعدادات الريندر كاملة علي هذا الرابط برجاء الدخول ...
    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=92704
    ahmed_evermore@yahoo.com

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل