Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

اول اعمال بالفيراي برجاء النقد حتي اتعلم منكم

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• اول اعمال بالفيراي برجاء النقد حتي اتعلم منكم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    دي ثاني اعمالي بالفيراي بس انا بعتبرها اول اعمالي نظرا لان عملي الاول كان عمل فاشل بالمره فاعتبرت داه اول عمل ليا بالفيراي اتمني ان يكون في رد ونقد علي موضوعي لاني محتاج اتعلم بجد منكم بس ياريت اللي ينتقدني في اي حاجه يكتبلي الحل معاها يعني مثلا مش عاجباه الاضاءه في حته معينه يقؤلي مش عاجباه ليه ويقؤلي اعملها ازاي او مش عاجباه الماتيريال كذا يقؤلي مش عاجباه ليه ويقؤلي الحل واعاهدكم بتنفيذ الحلول اجمعها علي نفس العمل يعني هعمل اللي انتوا نفسكم تعدلوه علي العمل اللي قدامكم داه واتمني ان يحظي ولو بقدر ضئيل من التقدير واتمني ان كل واحد يدخل يقيم الموضوع علشان اعرف مستوايا وصل لحد فين بالظبط ؟ وشكرا جزيلا للجميع
    14
    صفر
    0%
    1
    1 - 3
    0%
    5
    4 - 7
    0%
    6
    8 - 10
    0%
    2
    فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
    ahmed_evermore@yahoo.com
    ahmed_evermore@hotmail.com

معقوله يا جماعه 15 واحد شافوا العمل ولا واحد رد عليا نهائيا ايه المووضع بالظبط هو انا شغال غلط خالص للدرجادي وانا مش حاسس ولا ايه ؟
    فاشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل بالفطـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرة
    ahmed_evermore@yahoo.com

اخي العزيز يجب عليك بعرض عملك في قسم عرض ونقد فهذا القسم خاص بنقد الاعمال

اما قسم الماكس فهوا خاص بالاسئله التي تدور حول البرنامج وغيره من المواضيع
      في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
      الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
      لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
      اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

عمل جميل , وبداية جميلة
        ولكن
        الصورة مغبشة !!
        حاول ان تختار لكل مكان لونه وجوه وكمان لازم تراعي النسب ( مثلاً الطاولة اللي بنص الصالون ) عالية شوي
        اجمالاً الألوان الأرض حلوة
        بالتوفيق
        أخي الكريم : انت راسم المشروع بناءً على خريطة ؟؟؟؟؟

حلو جدا هذا العمل لكن خفف الاضاءة شوية لانها جدا قوية
          mawshor

خفف الاضاءة شوية لانها جدا قوية
            ثاني::: ضع خلفيه سماء على النافذه
            نشيده عن الرسول حلوه جدااااااا
            وحلو الحن
            http://www.4msk.com/audio/Msk_Daq.MP3
            وهذا رابط اخر
            [YOUTUBE][/YOUTUBE]http://www.4msk.com/audio/Msk_Daq.MP3

ياجماعه انا مش عارف اشكركم ازاي انتوا بجد ملاحظاتكم دي قويه يعني اللي فهمته دلؤقتي هو اني اخفف الاضاءه شويه لانها قويه واني اعرض العمل في باب العرض والنقد واني اعمل حاجه كده مش فاهمها من الاخ ماكس ليبيا ياريت يوضحها تاني بليز وبرجاء متابعه النقد
              ahmed_evermore@yahoo.com

انا وضعت خلفية سماء في النافذه طلعلي الشغل مش واقعي تماما يا امام ن الانفيرومينت enviroment وبتطلع مش كويسه مش عارف ليه ؟ احب اعرف اخبار الماتيريال يا جدعان ظروفها ايه وحجم الكتل والاضاءه عامه فيها ايه ؟
                ahmed_evermore@yahoo.com

تصميم جميل

ملاحظة:
                  يوجد قسم خاص لعرض الأعمال
                  (( إذا كنت تريد الإحتراف فاحذر وابتعد عن (( اليأس و قول لاأستطيع)) . من الآن استعن بالله وابدأ من جديد
                  ----------------------------------------------
                  عضو في منتدى بكسل
                  بإسم ( King 3Ds max)
                  مع تحيات
                  ثري 4

جميل اخي ان شاء الله اكثر بس ثابر في العمل على العموم حلو العمل
                    منتدى اسلامي في بدايته يحتاج مساعدتكم لصديقي

التعديل

اشكركم كلكم جميعا واحد واحد علي رده عليا وبجد مش عارف اقؤلكم ايه علي مساعدتكم الجاده والجميله دي اما بالنسبه للتعليق فانا عندي 3 ملاحظات بس مش اكتر وانا نقلت الموضوع لباب العرض والنقد

1- اخفف الاضاءه انا خففتها اهو ورفعت العمل من جديد بعد التعديل اللي انتوا طلبتوه

شاكر جدا برجاء اعاده المساعده بليييز
                      ملاحظة تم اضاءه العمل باضاءه ليليه في موضوع اخر ولكنه نفس العمل تماما برجاء مشاهده العملين مع النقد التام والكامل
                      ahmed_evermore@yahoo.com

اخى عمل جميل جدا بس فى حاجه اولا الخلفيه الى انت وضعتها وهى طبعا اضاءة نهاريه ليه عشان فى شمس موجوده يعنى ضع خلفيها فاتحه شويه والسماء تكن فاتحه شويه كمان عشان تكون واقعيه مش الشمس الى موجوده دى وياريت تضع زهوريات ورد وكتب وكاسات مياه حتى تزين عملك وتملئه وقاعيه وشكرا يا اخى لكن عملك ممتاذ والى الامام
                        سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم........كم انت رحيم يارب

yaaaa_ah@yahoo.com

عاشق التصوير التلفزيونى والميكسر

بلجنز
                        http://www.51render.com/article.asp?id=139

يعني ايه كل داه يعني احط زهور وورود وكاسات والحاجات دي كلها احطها من جوه في التصميم يعمني اعمل كاسات وزروع جوه الاوضه دي طب كاسات ماشي بس روع وورود اجيبها احطها فين دي ؟ مش فاهمك بجد حاسس بالغباء يا جدعان بجد حاسس اني غبي كل سؤال بتجاوبوني عليه بساله تاني بردو انا الماكس هيجيبلي تخلف عقلي وافتح الخلفية ازاي انا عملت خلفية تانيه مش فاهم حاجه يلهوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووي
                          ahmed_evermore@yahoo.com

رفع الاعدادات كاملة

تم تعديل العمل ورفع كامل اعدادات الخلفية واعدادات الاضاءة النهارية والاضاءة الليلية مع صور العمل ورفع مساقط العمل كامله الافقية والجانبية ورفع اعدادات الريندر كاملة علي هذا الرابط برجاء الدخول ...
                            http://www.maxforums.net/showthread.php?t=92704
                            ahmed_evermore@yahoo.com

يعمل...
                            X