Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

نظام التنسيق فاشل!!

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة حسام ماهر مشاهدة المشاركة
    عقد ايجار وهمي

باسم والدك

تغير بيه مكان الاقامه بعد ما توثقه في الشهر العقاري

وتغير عنوانك مع عنوان والدك

وتقدم بالمحافظة الجديدة لان عنوانك اتغير

تحياتي

200 ج تحت االحساب
    لا أحتاج الى هذا لأننا أساسا محل الاقامة لوالدي ولي بالقاهرة ولكن الموضوع يعتمد في أي مدرسة درست.. وانا درست بالشرقية

المشاركة الأصلية بواسطة emas مشاهدة المشاركة
      فرقت معاك ؟؟؟ اسيوط ولا الشرقيه ؟؟؟

وبعدين انت اللى كتبت اسيوط

عموما الشرقيه مستعمره القاهره خصوصا شرق القاهره مافيش حد اشوفه فى الشارع الا الشرقاويه

ولما اتكلم عن الشرقاويه بالمناسبه

تعرف الشرقاوى منين من غير ما تكلمه ؟

اسمع صوت خطوته تجده يزحف برجليه ولا يرفعهم مع الخطوات

اعتقد تحت قانون الاحتلال الشرقاوى للقاهره ممكن مكتب التنسيق يدخلك القاهره
      أولا أنا من الشرقية ولست تماما كما وصفت ولا أعرف لماذا أنت حاد هكذا في كلامك؟
      شايف نفسك يعني؟

شايف نفسك يعني؟
        انا عارف عنوانه علي فكره
        دا وانتي مطلعه عيني ... بحيك مووت

المشاركة الأصلية بواسطة حسام ماهر مشاهدة المشاركة
          انا عارف عنوانه علي فكره
          اية المقصود؟
          أكيد هو من القاهرة بس الي عايز أعرفة هو في كلية اية يعني علشان يبقى شايف نفسة كدة ؟

شوف اللي انا اعرفه انا طالب المنازل غير مرتبط بالتوزيع الجغرافي لان ده اللي حصل مع صديقي من 8 سنين مش عارف النظام اتغير ولا لا

اما حكايه مكان المسكن دي اعتقد انها بتأثر في النقل من جامعه الي جامعه لكن مش عارف تنفع في الاول ولا لا
            هل ياتي اليوم الذي اتقن فيه 3d max

المشاركة الأصلية بواسطة MOATAZ مشاهدة المشاركة
              شوف اللي انا اعرفه انا طالب المنازل غير مرتبط بالتوزيع الجغرافي لان ده اللي حصل مع صديقي من 8 سنين مش عارف النظام اتغير ولا لا

اما حكايه مكان المسكن دي اعتقد انها بتأثر في النقل من جامعه الي جامعه لكن مش عارف تنفع في الاول ولا لا
              والله يا أخ معتز لو أنا ملقتش أي حل يبقى مفيش غير اني أدخل السنة الاعدادي في الزقازيق وبعدبن أحول القاهرة بمحل الاقامة

ماشى يا حسام ابقى تعالى معاه

=====================
                اولا :
                ((أولا أنا من الشرقية ولست تماما كما وصفت ولا أعرف لماذا أنت حاد هكذا في كلامك؟
                شايف نفسك يعني؟))))

كلامى مش حاد

مشكله كل الناس انهم يريدون ردودا تحقق مطالبهم واذا افهمتهم ان هذا خطأ يزعلوا منك

جزء وصفى للشرقاويه بناء على الملاحظه السمعيه لهم وهم يمشون وهذا من حقى لان شغلتى ملاحظه الصوت

جزء (( شايف نفسك يعنى ))

هنا انت تجاوزت وعيب بس انا عارف انك لا تعرف ان ابنى فى ثانيه ثانوى مثلك علشان كده

مسامحك

===

اما عن رأى ان الجميع يريدون التعلم فى القاهره فلابد تعرف ان هذا يسبب متاعب لغيرك الساكنين القاهره اصلا
                والمفروض انه متعب لك ايضا صحيح انك ممكن تتحمل متاعبه لكن حرام تحمل غيرك نتائج احلامك

ولهذا التوزيع الجغرافى ليس فاشلا ولا هو استبداد بل هو منطقى

انت عاوز تتهرب منه اكيد ستعرف كيف

وكمان حسام له 200 جنيه واداك فكره

لكن انا اعطيتك فهما لمعنى التوزيع الجغرافى قبل ان تظلمه

ماشى يا حسام ابقى تعالى معاه

=====================
                  اولا :
                  ((أولا أنا من الشرقية ولست تماما كما وصفت ولا أعرف لماذا أنت حاد هكذا في كلامك؟
                  شايف نفسك يعني؟))))

كلامى مش حاد

مشكله كل الناس انهم يريدون ردودا تحقق مطالبهم واذا افهمتهم ان هذا خطأ يزعلوا منك

جزء وصفى للشرقاويه بناء على الملاحظه السمعيه لهم وهم يمشون وهذا من حقى لان شغلتى ملاحظه الصوت

جزء (( شايف نفسك يعنى ))

هنا انت تجاوزت وعيب بس انا عارف انك لا تعرف ان ابنى فى ثانيه ثانوى مثلك علشان كده

مسامحك

===

اما عن رأى ان الجميع يريدون التعلم فى القاهره فلابد تعرف ان هذا يسبب متاعب لغيرك الساكنين القاهره اصلا
                  والمفروض انه متعب لك ايضا صحيح انك ممكن تتحمل متاعبه لكن حرام تحمل غيرك نتائج احلامك

ولهذا التوزيع الجغرافى ليس فاشلا ولا هو استبداد بل هو منطقى

انت عاوز تتهرب منه اكيد ستعرف كيف

وكمان حسام له 200 جنيه واداك فكره

لكن انا اعطيتك فهما لمعنى التوزيع الجغرافى قبل ان تظلمه
                  Opps!!!!
                  انا أسف خالص .. انا افتكرت حضرتك في سني أو أكبر مني بكام سنة ولكن أن يكون حضرتك عندك ابن في سني فكان المفروض اني أكون أكثر احتراما...أسف مرة أخرى
                  مشكلتي ببساطة اني علشان أدخل الزقازيق لازم أجر شقة ولكن لدينا شقة بالقاهرة فأفضلي الدراسة بالقاهرة...
                  عاعموم سيبك من مشكلتي ... هو ابن حضرتك عمل اية؟وناوي يدخل كلية اية؟

معلش يا استاذ عماد احب اخلفك في الموضوع ده عشان لو انت بكلامك ده بتضيع مجهود ناس يعني اتعب و ذاكر و اجتهد وفي الاخر واحد جاب اقل مني يدخل كليه بمزاجه واحسن من الكليه اللي انا هدخلها ؟؟؟ فين العدل هنا

زي ما انت شايف انه مش من العدل ان الواحد اللي من القاهره يدخل الكليه البعيده انا شايف انه مش من العدل ان ادخل كليه اقل من كليته عشان انا ساكن في حته بعيده

و زي ما بيحصل للناس اللي بتجيب مجموع مثلا اقل من القاهره و هي من القاهره بيبقي مجبر انه يختار كليه بعيده وبيستحمل يعني دي حاجه عاديه وبتحصل

كمان دلوقتي بقي يحصل حاجه غريبه مثلا طب شبين الكوم مجموعه طلع اكبر من القاهره فبيحصل ايه اللي عاوز يدخل طب القاهره و هو من شبين الكوم لو مجموعه جايب مجموع طب شبين بيبقي مجبر انه يدخلها اما لو جاب اقل منها وجاب مجموع اكبر من القاهره بقي ليه الحق انه يدخل طب القاهره و ده كلام بجد بقي كوميدي جدا
                    هل ياتي اليوم الذي اتقن فيه 3d max

المشاركة الأصلية بواسطة MOATAZ مشاهدة المشاركة
                      معلش يا استاذ عماد احب اخلفك في الموضوع ده عشان لو انت بكلامك ده بتضيع مجهود ناس يعني اتعب و ذاكر و اجتهد وفي الاخر واحد جاب اقل مني يدخل كليه بمزاجه واحسن من الكليه اللي انا هدخلها ؟؟؟ فين العدل هنا

زي ما انت شايف انه مش من العدل ان الواحد اللي من القاهره يدخل الكليه البعيده انا شايف انه مش من العدل ان ادخل كليه اقل من كليته عشان انا ساكن في حته بعيده

و زي ما بيحصل للناس اللي بتجيب مجموع مثلا اقل من القاهره و هي من القاهره بيبقي مجبر انه يختار كليه بعيده وبيستحمل يعني دي حاجه عاديه وبتحصل

كمان دلوقتي بقي يحصل حاجه غريبه مثلا طب شبين الكوم مجموعه طلع اكبر من القاهره فبيحصل ايه اللي عاوز يدخل طب القاهره و هو من شبين الكوم لو مجموعه جايب مجموع طب شبين بيبقي مجبر انه يدخلها اما لو جاب اقل منها وجاب مجموع اكبر من القاهره بقي ليه الحق انه يدخل طب القاهره و ده كلام بجد بقي كوميدي جدا
                      هههههههههههههههه
                      انا مش قادر أمسك نفسي من الضحك هههههههههههههههههههههه........ يعني لو أنا من شبين الكوم وعايز أدخل القاهرة يبقى أدخل الامتحان وأسيب أجزاء معينة علشان أجيب مجموع أقل وبكدة أدخل طب القاهرة ...
                      بزمتك دي مش مهزلة!!
                      أنا مصر ان نظام التنسيق فاشل

اعتذارك مقبول وانا اصلا مش زعلان منك

ابنى انا نجح الحمد لله لكن هو بيدرس اكاديميا من ثانيه ابتدائى الى الان ثانيه ثانوى وهذه الاكادميه
                        يكمل فيها الدراسه اذ بها كليه تقبل الطلاب ممن اجتازو كل السنوات من ابتدائى بتقدير عام جيد

وهو حاصل على امتياز فى كل السنين

الاكادميه فنيه وتشمل الدراسه العاديه + دراسات تخصصيه فى الفنون

طبعا هو مرطب وعلى قلبه مراوح وطول النهار كان على الكومبيوتر ولا هامه شىء وانا بتحرق طبعا

لانه ضامن دخول الكليه واصلا تخصصه به 4 طلاب فقط على مستوى مصر وهو الاول عليهم

ويوم مايخيب سيكون الرابع حاجه مسخره بس اعمل ايه

=====

وجهه نظرى يا معتز لما تكون نفس الكليه يعنى هندسه القاهره ولا الزقازيق ولا غيرها من الهندسات

انا مش باتكلم عن كليات مختلفه التخصص

كليه احسن من كليه لو هى نفس التخصص اسمح لى اققول الاثنين زفت

انتم عارفين التعليم شكله ايه اصلا مافيش فرق بين الزقازيق والقاهره وعين شمس واسيوط

كلها شهادات وانت وشطارتك بعد ما تخلص فى انك تبدأ تتعلم بجد

احب الفت انتباهك يا بشمهندس عماد ان هندسة الزقازيق صعبة بشكل مريع , انت لا تتخيله
                          يمكن تقول انه جيش هندسي , وليست كلية هندسة
                          ولو احمد المصري دخل هندسة القاهرة هيكون افضل له
                          الواحد بيدور علي مصلحته قبل مصلحة غيره
                          ومدام الواحد اثبت كفائته ف الثانوية العامة بمجموع عالي , يبقا المفروض يحق له يدخل الكلية الي تريحه والي هوا عايزها مدام مجموعة يؤهله لذلك...
                          انت عديت من موضوع الثانوية العامة دا من زمان , لكن دلؤت الموضوع اصبح مشكلة لدرجة الانتحار

وبالنسبة لموضوع الزحف علي الرجلين بتاع الشراقوة , اسمحلي اقولك انه ليس صحيح بالمرة
                          ليس معني انك سمعت واحد بيمشي كدا وانه شرقاوي يبقا دا ينطبق علي الكل
                          بما ان الصوت تخصصك , ممكن تسأل عن اي حد بتاع ديموغرافيا وتخليه يعملك احصائية عن طريق عينة عشوائية للناس الي بيزحفو علي الارض والناس الي بترفع خطواتهم , وياريت تعمل زيارة بنفسك ف الشرقية وتشوف الاحصائية بعينك ,او ب ودانك
                          وهكون ف انتظار النتيجة ان شاء الله
                          .

MR. Kok Limited Edition

المشاركة الأصلية بواسطة kareem50 مشاهدة المشاركة
                            احب الفت انتباهك يا بشمهندس عماد ان هندسة الزقازيق صعبة بشكل مريع , انت لا تتخيله
                            يمكن تقول انه جيش هندسي , وليست كلية هندسة
                            ولو احمد المصري دخل هندسة القاهرة هيكون افضل له
                            الواحد بيدور علي مصلحته قبل مصلحة غيره
                            ومدام الواحد اثبت كفائته ف الثانوية العامة بمجموع عالي , يبقا المفروض يحق له يدخل الكلية الي تريحه والي هوا عايزها مدام مجموعة يؤهله لذلك...
                            انت عديت من موضوع الثانوية العامة دا من زمان , لكن دلؤت الموضوع اصبح مشكلة لدرجة الانتحار

وبالنسبة لموضوع الزحف علي الرجلين بتاع الشراقوة , اسمحلي اقولك انه ليس صحيح بالمرة
                            ليس معني انك سمعت واحد بيمشي كدا وانه شرقاوي يبقا دا ينطبق علي الكل
                            بما ان الصوت تخصصك , ممكن تسأل عن اي حد بتاع ديموغرافيا وتخليه يعملك احصائية عن طريق عينة عشوائية للناس الي بيزحفو علي الارض والناس الي بترفع خطواتهم , وياريت تعمل زيارة بنفسك ف الشرقية وتشوف الاحصائية بعينك ,او ب ودانك
                            وهكون ف انتظار النتيجة ان شاء الله
                            شكرا يا عم كريم على فهمك للموضوع صح

طول عمر الثانويه ثم الكليه والتنسيق مشكله مافيش فرق بين زمان والان
                              وقتنا كان عدد الكليات ايضا اقل

المجموع كان اقل ايضا لكن هى نسبه وتناسب

موضوع البحث عن الكليه (الاسهل ) ما يعملوش طالب متفوق يعمله طالب يادوب جاب المجموع العالى بالمصادفه

وياريت تعرفوا ان لو امتحان الثانويه صعب وتعقيد المفروض تفرحوا لان وقتها كل واحد ياخذ حقه

لو سهل الكل يتساوى وغيرك ياخذ حقك

احلى شىء فى الدنيا ابحث عن التعليم الصعب وكافح فيه لو انت شاطر ستكون من القلائل

وممكن تبقى معيد

لكن روح كليه سهله واستمتع بالدراسه السهله واخرج زى ما دخلت

===

من حصل على مجموع عالى فى الثانويه المفروض ان هذا دليل على قدراته
                              وليس ترخيص بالحصول على جوائز وتنفيذ احلامه بسهوله

احب اقول للساده الاعزاء المتفوقين فى الثانويه الجامعه موضوع اخر تماما وانتبهوا جدا

كثيرين ممن تروهم اقل منكم فى الثانويه هم متفوقى الجامعه

======================================

موضوع الزحف ملاحظ ولن اقوله لو واحد فقط الذى يفعل ذلك

وعلى فكره هناك صفات اخرى كثيره تميز هم لن اكتبه لانى لست ضدهم لكن هذه حقائق وابنى ملاحظتى على عدد كبير جدا جدا

موضوع الزحف ملاحظ ولن اقوله لو واحد فقط الذى يفعل ذلك

وعلى فكره هناك صفات اخرى كثيره تميز هم لن اكتبه لانى لست ضدهم لكن هذه حقائق وابنى ملاحظتى على عدد كبير جدا جدا

افخر اني من الشرقية
                                ولو فيه مليون صفة مش عجباك خليها لنفسك يا بشمهندس
                                .

MR. Kok Limited Edition

يعمل...
                                X