Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

معلومات تقنيه مهمه لمن يريد شراء جهاز جديد

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• المشاركة الأصلية بواسطة almansouri مشاهدة المشاركة
    نعم و ليس هذا فقط .. أيضا لنفرض انك أردت استخدام 4GB , المشكلة لن تستخدمها كلها لأن النظام يحتاج بعضها و سترى انها 3 و شوي ولن تكون كاملة.

و لتأكيد ما قلت

طيب اخى انا جبت المواصفات الى قلت عليا بس لسة مجربتهاش على الماكس

بس فى مشكلة ان صوت الجهاز ضعيف اوى بالنسبة لجهازى القديم و بالنسبة لاى جهاز
    و جربت سمعات تانية نفس المشكلة

هل ال p31 ليها تحديث مثلا لتعريف الصوت ولا دى كدة مشكلة فى البوردة و ارجع للشركة ؟
    اسف بتعبك معايا
    Senior Graphic Designer
    CG Student

• المشاركة الأصلية بواسطة Savio مشاهدة المشاركة
      بس فى مشكلة ان صوت الجهاز ضعيف اوى بالنسبة لجهازى القديم و بالنسبة لاى جهاز
      و جربت سمعات تانية نفس المشكلة

هل ال p31 ليها تحديث مثلا لتعريف الصوت ولا دى كدة مشكلة فى البوردة و ارجع للشركة ؟
      اسف بتعبك معايا
      ولا يهمك ..

أولا: تأكد من أن جميع مشغلات الصوت و الصورة لديك مثل(Real Player _Windows media player .. إلخ) كل واحد منهم معلي على الصوت , إذا واحد منهم واطي يأثر أحيانا.

ثانيا: دبل كلك على أيقونة الصوت و تأكد من أن جميع المخرجات معلي عليهم .

سؤال: هل حملت الدرايفر الصحيح للصوت ؟
      خــــ المنصوري ــالد

• المشاركة الأصلية بواسطة almansouri مشاهدة المشاركة
        ولا يهمك ..

أولا: تأكد من أن جميع مشغلات الصوت و الصورة لديك مثل(Real Player _Windows media player .. إلخ) كل واحد منهم معلي على الصوت , إذا واحد منهم واطي يأثر أحيانا.

ثانيا: دبل كلك على أيقونة الصوت و تأكد من أن جميع المخرجات معلي عليهم .

سؤال: هل حملت الدرايفر الصحيح للصوت ؟
        اولا مشكور اخى على الاهتمام
        ثانيا انا اكتشفت العيب اننا مش ضابط الاعداد بتاع السماعة لانى بستخدم سماعات اذن

الحمد لله الجهاز كويس جدا و جربت رندر علية منتل راى و ممتاز النتيجة lمقارنة بالامكانيات ممتازة جدااا

بس هوا سعات الماكس بيضرب منى للاما اتحرك بسرعة فى الفيوبورت ممكن دة يكون من السستم بتاعى انا منزل اكس بى
        Senior Graphic Designer
        CG Student

• المشاركة الأصلية بواسطة savio مشاهدة المشاركة
          اولا مشكور اخى على الاهتمام
          ثانيا انا اكتشفت العيب اننا مش ضابط الاعداد بتاع السماعة لانى بستخدم سماعات اذن

الحمد لله الجهاز كويس جدا و جربت رندر علية منتل راى و ممتاز النتيجة lمقارنة بالامكانيات ممتازة جدااا

بس هوا سعات الماكس بيضرب منى للاما اتحرك بسرعة فى الفيوبورت ممكن دة يكون من السستم بتاعى انا منزل اكس بى :d
          أنا أستخدم xp 64

ولم أواجه مشكلة !!

طبعا يعتمد على نسخة الوندوز .. بعض النسخ مضروبة !!
          خــــ المنصوري ــالد

• السلام عليكم يا جماعه ... انا كونت عايز استشركم فى جهاز لاب توب توشيبا Qosmio® : X305 : X305-Q711
            ودى اللنكه بإمكانياته http://explore.toshiba.com/laptops/q...X305/X305-Q711
            بس فى عيب انا بعتبره رخم جدا وعيبه فى توشيبا ...ان اخر حد ليه فى الرمات 4جيجا مع ان البروسيسور 3 ميجا كاش

انا عايز رايكم ....وهل فى حاجه فى نفس السعر واحسن ؟
            وشكرا

• سؤال

انا حسب خبرتي المتواضعة اعرف ان الاهم هو كرت الشاشة وافضلها الداعم للاوبن جي ال اما الداعم ل dx فهو فعال في الالعاب وان كروت نفيديا الكوادرو كلها ممتازة للماكس وكذلك فاير جي ال ل ati
              ارجو ابداء الراي لانني بصدد تغيير كرت الشاشة لدي وهو ati 2400hd

• ارجو المساعدة

لو سمحت انا كنت عايزة اجيب جهاز جديد ان شاء الله وقولت اسال حضرتك وكان في واحد رشحلي المواصفات دي وكنت حابة استشريك علشان لو ترشحلي الافضل والارخص برضه مع العلم ان ميزانيتي 4000 جنيه بس وانا مهندسة وهشتغل ماكس وفوتوشوب واتوكاد وهكذا ......... وانا اصلا مش بفهم في الاجهزة وتقولي اشتريه منين برضه
                فا لو سمحت ممكن تساعدني؟

ram 4 gega
                m.b MSI NIVIDA
                H.D 320
                DVD
                VGA XFX 256
                CPU AMD 64X

• مشكور اخي العزيز على هذا الطرح انا ميزانيتي 5000 ريال وشغال علي برنامج edius اريد افضل مواصفات بحدود ميزانيتي تكفه ساعدني الله يرحم والديك لاني ما اعرف اي حاجة في المواصفات اريد مواصفات عن طريقك انت اخذها واعطيها لصاحب المحل

يعمل...
                  X