Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الى منتدى فوتوشوب افضل

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الى منتدى فوتوشوب افضل

فى البداية احب ابد اعجابى الشديد لمنتدى المنابر كلة لإنة بالفعل الشىء الى كنت مفتقدة واخيرا لقيتة وهو تجمع اكبر لمبدعين وفنانين زييكو
    هناك عيب واجة الكثير ممن يتعلمو البرامج لوحدهم ... وهو انهم لا يبدئوا بالتعلم فى مرحلة المبتدئين ثم الى الاحتراف
    يدرسوا بطريقة عشوائية غير منظمة كما انهم يفتقدو تعلمهم لمهارات الوصول الى التصميم الافضل ويضيع من العمر الكثير فى التعلم البطىء

انا بقترح اننا نعمل موضوع عن دورة متكاملة للفوتوشوب من المبتدئين الى الاحتراف ثم الى ما بعد الإحتراف
    تضم هذة الدورة مهارات الإبداع على الفوتوشوب وتناسق الالوان

حتى يكتمل منتدى الفوتوشوب ويكون من اقوى منتديات الشرق الاوسط للتعليم واقترح ان نضع ايضا بة نسخة سهلة التنزيل من برنامج الفوتوشوب وبعض الصور التى ابدعها هذا البرنامج
    وايضا مابعد الفوتوشوب اى معلومات عن اخر الطريق فكما تعلمون إن الفوتوشوب اول الطريق
    ولكن افضل عندى ان احترف شىء ولا اكون متوسط فى كل شىء

..............................حتى لا يضيع العمر هباء .................................فى التعليم خاطىء لأخوتى والبطىء
    not proffesional but i''ll
    stop is easy go is hard

المشاركة الأصلية بواسطة selver_fre مشاهدة المشاركة
    هناك عيب واجة الكثير ممن يتعلمو البرامج لوحدهم ... وهو انهم لا يبدئوا بالتعلم فى مرحلة المبتدئين ثم الى الاحتراف
    يدرسوا بطريقة عشوائية غير منظمة كما انهم يفتقدو تعلمهم لمهارات الوصول الى التصميم الافضل ويضيع من العمر الكثير فى التعلم البطىء

هو ده الكلام المظبوط الله ينور يابني والله
    انا ياما حاولت اقول الكلام ده لكن ......

شكرا سونار شكلى هتعلم منك كتير على فكرة شغلك رائع
      stop is easy go is hard

طب سونار مدام محدش مهتم بالموضوع نهتم احنا انا مستعد انى اجمع معاك ومع اى حد يهتم اكبر دروس ممكنة ونقوم بتنظيمهم عشان الناس تستقيـــــــــــــــــــــــــد
        stop is easy go is hard

بسم الله الرحمن الرحيم

والله فكرة رائعة وانا افتكر من كام سنة كان فى دورة زى الى انت عايزها دى على مندى عرباوى بس للاسف المنتدى اتقفل قبل استكمال الدورة بس ناس كتير جدا استفادة منها وانا من اولهم وامتلك الجزء الى كمل منها وتجميعات تانية ومستعد ارفعها لو ده مش هيبقى ضد قوانين المنتدى بس انا شايف ان الدورات دى من الافضل ان يشرف عليها اكتر من شخص محترف مينفعش نجمع الدروس وخلاص زى منت قلت فى الاول هيبقى طريقة عشوائية ومفروض كل درس يبقى ليه تطبيق ويطالب من كل الطلاب تطبيق الدرس علشان يبقى فيه روح فى الدورة لان المنافسة دايما بترفع من المنتدى بس الكلام ده عايز مجهود كبير من اعداد للدروس ومتابعة للاستفسارات ومن نقد لاعمال ........الخ

وانا يشرفنى انى اساهم فى حاجة زى كده بكل الى اقدر اعمله لنفيد ونستفيد وارجوا ان يجزب هذا الموضوع من هو قادر على ذلك وشكرا اخى selver_fre على هذه المبادرة الممتازة.......والسلام عليكم

elsmafifiy : شكرا لك اخى على تشجيعك واهتمامك وتعبك معانا وانا معاك فى وجهة نظرك واتمنى من احد المشرفين المحترفين وانا شايف انهم كتار فى منتدانا انة يتبنى الفكرة وكلنا هنساعدة وينظم الدورة بطريقة احترافية.
            stop is easy go is hard

السلام عليكم

كلامك مزبوط .. و الفكرة فعلا رائعة .. و أتمنى إنو يتم تنفيذها

الصراحة أنا بتعلم الفوتوشوب من غير خطة محددة و بطريقة عشوائية

و أيضا من الأمور التي تزعجني إني أصادف بعض المصطلحات و المفردات في عالم التصميم التي لا أفهمها مثل تصميم استايل تصميم لوجو .. فكتور .. سكراب . . أكشن ..... إلخ

لا أجد مشكلة في تنفيذ أي درس في الفوتوشوب .. و لكن عندما أحاول عمل تصميم تفكيري يظل محصور في الدروس التي قمت بتنفيذها و أجد صعوبة في الخروج بفكرة جديدة.

مشكور جدا على طرحك للفكرة و أرجو فعلا أن يتم تنفيذها.

سبحان الله و بحمده ...
              سبحان الله العظيم

My Albums
              inass82.deviantart.com

Inass : شكرا ليكى على اهتمامك بالفكرة واتمنى ان صوتنا يوصل للمحترفين وحد يتبنا تنظيم الفكرة بطريقة سهلة وبسيطة لرنتقى فى سرعة الى طريـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق الإبداع
                stop is easy go is hard

يعمل...
                X