صفحة 1 من 3 123 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 43

موضوع: |[ أم محمد ]| :: الفصل 2 :: التمرين 3

ردود: 43 | زيارات: 4880

|[ أم محمد ]| :: الفصل 2 :: التمرين 3

أخيرا تم الإنتهاء من التطبيق التاني
    هنا http://www.maxforums.net/showthread.php?t=141465&page=4
    واقدم شكري للأساتذه الأفاضل والزملاء لمساعدتي على إنجازه
    ارجو ان يكون لي في هذا التطبيق حظ أفضل من السابق

طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    ردود
    2,274

Thumbs up

مبررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررروك

بس دى خيانة على فكرة
    ههههههههههههههههههههههههههههه

الله يبارك فيك يا اسلام عقبالك
    شد حيلك انت وبعدين انت قربت من النهاية تقريبا خلصت

شكرا ياسر
    التوفيق للجميع

عضو نشيط
    صور رمزية رغدوو
    المنطقة
    أرض الحرمين
    ردود
    760
    بالتوفيق أختي أم محمد ..
    إذا لم تجد عدلاً في محكمة الدنيا .. فارفع ملفك لمحكمة الآخرة ..فإن الشهود ملائكة .. والدعوى محفوظة .. والقاضي أحكم الحاكمين
    مسلمة ويكفيني فخراً

شكرا اختي رغدو على المرور
    بالتوفيق لكي ايضا

طالب / مدرسة الأنيميشن
    المنطقة
    Iraqi Now in USA
    ردود
    650
    بالتوفيق اخت ام محمد ....

طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    ردود
    2,274
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    طيب نشوف التخطيط حتى

لسه والله في مرحلة الدراسة

حاولت دراسة هذا العمل جيدا
    ولكن بعد تكرار التجربة مرارا وتكرارا اتضح لي ان المرجع صعب جدا أشعر وكأنه إبداع يستحيل محااكاته ولكن على قدر المستطاع استخرجت الأوضاع الأساسية وإجتهدت في ان يكون العمل مفهوم وارجو النقدوالتوجيه وان شاء الله هاكرر المحاولة مرة أخرى بناءا على النقد لإني أتمنى أن أفهم سر هذا العمل

جيد جدا ام محمد بداية مشجعة وتوحي بانك نستطيعين فعل الكثير .

حاولي ان تحولي الفيديو لموف وادرسيه فريما بعد فريم هناك موقع وضعه الحسني في الملتقى لتحويل الفيديوهات استعمليه وادرسي الفيديو اكثر .
    لكن لا تجعلي من عملك موشن كابتر لأعمال الأخرين .طبعا الأخرون لم يأتو باعمالهم من احلامهم هم ايضا اقتبسوها من افلام او اعمال كرتونية ولكن الأنسان يحاول ان يضيف دائما لمسته على العمل .
    حاولي ان تخلصي العمل من التكسرا ت الكثيرة التس تشوبه والأهتزازات الغير مفهومة لا تعملي شيئ كنسخ بل فقط اعمليه بناء على فهم لمذا فعل ذالك هذا سيمكنك من تعديل الحركة او المبالغة فيها دون خوف من ان تكون غير مفهومة .

جيد جدا ام محمد بداية مشجعة وتوحي بانك نستطيعين فعل الكثير .

حاولي ان تحولي الفيديو لموف وادرسيه فريما بعد فريم هناك موقع وضعه الحسني في الملتقى لتحويل الفيديوهات استعمليه وادرسي الفيديو اكثر .
    لكن لا تجعلي من عملك موشن كابتر لأعمال الأخرين .طبعا الأخرون لم يأتو باعمالهم من احلامهم هم ايضا اقتبسوها من افلام او اعمال كرتونية ولكن الأنسان يحاول ان يضيف دائما لمسته على العمل .
    حاولي ان تخلصي العمل من التكسرا ت الكثيرة التس تشوبه والأهتزازات الغير مفهومة لا تعملي شيئ كنسخ بل فقط اعمليه بناء على فهم لمذا فعل ذالك هذا سيمكنك من تعديل الحركة او المبالغة فيها دون خوف من ان تكون غير مفهومة .

حاولت عمل تجربة أخرى بعد تجربته على الأولاد وعلى نفسي واعتقدانني تقريبا فهمت معظمه بعد تجربته على انا نفسي وبالفعل فهمت ليه المحركين بيقوموا بتمثيل الحركة على نفسهم لكن بعدعمل مبالغة في بعض الدوران طبعا لم اعمل بنفس المنهج السابق كموشن كابتشر ولكن بدراسة دقيقة وطويلة قاربت ثلاثة أيام وإجبار الجميع على تمثيل الحركة أمامي هههه
    ارجو النقد والتوجيه

طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    ردود
    2,274

Talking

هههههههههههههههه
    ما شاء الله انا بدأت اقلق نتك على فكرة
    ملاحظاتى

لاحظى كويس تاثيير الوزن على على القدم انتى شبه عاملاه كويس فى القدم اليسرى اما اليمنى مفيش خالص

عندك مثلا الفريم 24 ايه رايك لو رفعتى المشط اكتر شوية عن مستو القدم هيدى تاثير جميل اوى على الحركة
    طبعا فى الرجل المرفوعة وطبعا بردو على بقية الحركة
    4

لاحظى 68 لو فردتى الرجل اليمين الى هى على الارض يبقى احلى كتير

ايضا الاختلاف الى بين حركة الرجلين مقصر على الحركة معتقدش ان حركة بالسرعة والخفة دى هتسمح للى بيعملها التغير

لاحظى الفريم 75 وبقية الفريمات الى فى نفس الوضع ده من الحركة شكله مش منطقى خالص

حاجة كمان لاحظتها من المرجع فى نفس الفريم ده تقريبا لو لاحظتى انه بيعمل للقدم دوران للخلف بالاضافة للدوران الى للخارج صراحة فارقة فى الحركة كتير الناس دى بتاخد بالهها من حاجات غريبة والله
    لو لاحظتى برده انه عامل اوفرلابينج فى حركة الراس؟
    يعنى فى نفس الفريم ده انتى عامله الراس بترتفع ولكن عنده ماذالت فى الهبوط!!!!
    صراحة البوز ده عندوا تحفة

72و73 انزلاق فى القدم اليمنى

الفريم 70و71و72 راقبيهم كويس هتلاقى فى 70 القدم عاملة دوران للخارج اما فى 71 مستقيمة و72 رجعت لنفس الدوران تانى وده مخلى الحركة متقطعة هنا ومش ناعمة

معليش بقى لو كروتك ف النقد ومديتكيش حقك
    هههههههههههههههههههههههههههههههه

بص يا إسلام أولا سيبك من المقارنة انا باسمي شغلي في التطبيق ده على قدر تعبي فيه فهو جمب المرجع يعتبر عاااااااااااااار ده رأيي لكن مش قادره اوصل لسر الإبداع عنده بصراحة الله ينور عليه والله انا محبطة جدا مش عارفه اللي عمله طالب زينا ولا محترف ؟
    بخصوص النقد لسه مافصصتوش هاشوف واعدل ان شاء الله ويارب يظبط معايا

طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    ردود
    2,274
    لا يا ام محمد بدون مجاملة انتى تقدرى تعمليه بس شيلى الياس ده
    هو الابداه فى الاختيار والمبالغة اما انتى دلوقتى الفيديو قددامك وقدها وقدود مستنيكى
    انا كمان قربت اتعقد من التطبيق ده

شكرا إسلام على التشجيع أتمنى أكون قده لكن حقيقي انا شايفاه جامد جدا وانا لسه باقول يامسهل
    مافيش حاجة اسمها اتعقدت لازم تشد حيلك عشان التطبيق الرابع بكره بلاش كسل

هذا تعديل جديد

أرجو الرد ياجماعة

طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية ash
    المنطقة
    سلطنة عمان
    ردود
    541
    جميل ام محمد .. الحين حاول انك تضبطي التوقيت .. اقصد بالضبط تلعبي بالتايمنج اثناء رفع القدم يكون ابطء من وقت نزولها بشوية .. وكمان هذا يطبق على الراس .. يعني اللعبة في الفيديو المرجع هو هذا في وجهة نظري .. يعني التايمنج عنده رهيبة .. محسسنا بالثقل للجسم و الايقاء الرهييب
    ######################

.:: التعبير الحركي ::.
    طالب في مدرسة المنابر للانيميشن
    StudentInMaxForumsAnimationSchool

######################

اعمالي

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك