صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 24

موضوع: كفاية بقه حرام عليكم

ردود: 24 | زيارات: 1595
  1. #1
    عضو نشيط
    صور رمزية ZEWAYED
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    35
    ردود
    573

    كفاية بقه حرام عليكم

    الصراحة انا شايف كعضو فى منتدى المنابر لاكثر من اربع سنوات فانا ارفض اى استغلال بحجة المساعدة
    و يا ريت لو فيه حد موافق على كلامى يبدأ يتكلم لان الموضوع ده زاد اوى و لازم نمنع الكلام ده
    اللى بيحصل ان كل شخص وقع فى طريقه عمل معين فرى لانسر فانه يدعى بانه يعرف و يدخل فى منتدى زى ده و يطلب المساعده و يفضل يلح الى ان ياخذ العمل كامل و يبيعه
    مرة يقولك ده لوجو مؤسسة خيرية
    و مرة يقولك ده مساعدة و يدخل الدين فى الموضوع علشان يرقق قلبك
    حسبى الله و نعم الوكيل فى كل من كانت نيته استغلال كرم الاخرين فى اخذ مجهودهم و بيعه و الاستفاده به

    و ده الدليل
    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=188227
    المهندس: سيد زويد


    00201271189017

    00966550743154

    لا يوجد اعظم من لا اله الا الله محمد رسول الله


  2. #2
    عضو نشيط
    صور رمزية smartac
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المنطقة
    مصراوى على طول
    ردود
    459
    جزاكم الله كل خير على التنبيه
    احترف العمل فى مجالات الجرافيك المختلفة .. لمزيد من المعلومات اتصل الآن
    صفحة أكاديمية سمارت على الفيس بوك
    الآن
    تابعوا مجموعتنا على الفيس بوك
    ولمزيد من المعلومات الاتصال على رقم 22602718 أو رقم 0146091254
    الآن مجلة ورشة عمل العدد التجريبى الأول

  3. #3
    معقولة ... هيه الحكاية بقت كده ......
    أذكر الله ليطمئن قلبك

  4. #4
    عضو متميز
    صور رمزية ben_cherif
    تاريخ التسجيل
    Aug 2008
    المنطقة
    الجزائر
    العمر
    30
    ردود
    1,267
    المساعدة لوجه الله
    فلا يهم اذا كان التصميم يباع ام لا
    مثلها مثل ما تعطي نقود لاي محتاج
    والنقود ايضا من تعبك
    Autodesk
    3ds Max 2011 64-bit
    من قال بعد كل صلاة (سبحان الله 33)مرة ثم قال (الحمدلله 33) ثم قال
    (الله اكبر 33) مرة ثم اتمها المئة بقوله (لا اله الا الله وحده لاشريك له
    له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو على كل شيء قدير)
    (غفرت ذنوبه وان كانت مثل زبد البحر)




  5. #5
    أختلف معك تماما ... فهذا مايعرف بالخداع ... فأنت عندما تساعد فقير أو تعطي مساعدة ... فأنت تعلم أنك تدفع مال لأن هذا الرجل يحتاجه فعلا ... فإن كان هذا الفقير غير محتاج وقادر على العمل أو على الكسب ويستسهل الشحاته ... فهذا هو الخداع بعينه ... أتمنى تكون النقطة دي واضحة ...
    أذكر الله ليطمئن قلبك

  6. #6
    عضو نشيط
    صور رمزية سنـدبـاد
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المنطقة
    ارض الرافدين و ارض الحرمين
    العمر
    32
    ردود
    463
    والله اخي

    لانظلم شخص ولله العلم

    انا من ساعدت هذا الشخص

    وقبل ان اساعده فكرت
    وحطيت نفسي في مكانه

    اي نعم هو غلطان لا يعمل ولا يجتهد لينجز العمل ولا يتعلم ان كان لا يعرف

    لكن بعض الاحيان الوقت يكون غدار

    وانا لا اعرف هذا الشخص عز المعرفة

    لكن بعد انجاز عمله المطلوب وبعد ردة الجميل

    حين قال جزاك الله خير

    حسيت نفسي بايع التصميم الي طلبه بمليون دولار

    ---------

    والمساعد غير مجبر على عمل المساعدة

    انا كنت في وقت فراغ تقريبا ولا يوجد اي ضرر ان عملت هذي الشغله وانا باستطاعتي عملها وبكل سهوله
    www.ali-m.com
    my web


  7. #7
    Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    العمر
    34
    ردود
    4,720
    بقولك الاحسن نحميهم ونغسلهم رجليهم ونرضعهم كمان ولا ايه رأيك ؟؟

  8. #8
    أحمد نبيل1 سابقاً
    صور رمزية A. General
    تاريخ التسجيل
    Jan 2010
    المنطقة
    الأردن
    ردود
    1,048
    يا معلم شريف هو طلب الموديل وأعطاه اياه بكل سرور ما في اعتراض أبداً

    لكن يطلب كمان أنميشن فهذه بينت
    تحياتي
    أحمد نبيل


    أصغر حبة بندورة بالعالم من تصويري



    سبحان الله وبحمده
    سبحان الله العظيم

  9. #9
    عضو نشيط
    صور رمزية سنـدبـاد
    تاريخ التسجيل
    Jul 2008
    المنطقة
    ارض الرافدين و ارض الحرمين
    العمر
    32
    ردود
    463
    طيب انا اقترح للمنابر ككل

    ياما حذف اي موضوع طلبات مشابها لهذا الموضوع مع تحذير العضو

    او اضافة قسم فرعي للطلبات
    www.ali-m.com
    my web


  10. #10
    عضو متميز
    صور رمزية ben_cherif
    تاريخ التسجيل
    Aug 2008
    المنطقة
    الجزائر
    العمر
    30
    ردود
    1,267
    اين المشكلة اذا كنت راغب في المساعد
    واذا كنت لا تريد انت لست مجبر
    وهذه هي اسباب التي تعطي المصمم الخبرة والتمرس في البرنامج
    Autodesk
    3ds Max 2011 64-bit
    من قال بعد كل صلاة (سبحان الله 33)مرة ثم قال (الحمدلله 33) ثم قال
    (الله اكبر 33) مرة ثم اتمها المئة بقوله (لا اله الا الله وحده لاشريك له
    له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو على كل شيء قدير)
    (غفرت ذنوبه وان كانت مثل زبد البحر)




  11. #11
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة سنـدبـاد معاينة الرد
    طيب انا اقترح للمنابر ككل

    ياما حذف اي موضوع طلبات مشابها لهذا الموضوع مع تحذير العضو

    او اضافة قسم فرعي للطلبات
    بالفعل لأن قسم الثري دي ماكس مابقاش فيه غير مواضيع الطلبات ... وياترى مافيش حد نفسه في زتون كالتاته
    أذكر الله ليطمئن قلبك

  12. #12
    عضو متميز
    صور رمزية ::حامل المسك::
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المنطقة
    مصر
    ردود
    3,869
    السلام عليكم

    اشكر المهندس سيد على موضوعة وتنبيهه

    واشكر ايضا الاخ سندباد على كرمة ومعاونة كل من يحتاج مساعدة

    واحب ان اقول للاخ سندباد لا تندم علي خير فعلته قط لا تدري ان صح الكلام ممكن يكون هذا الشخص

    محتاج للمال ولم يجد الا هذه الطريقة للحصول عليه وانت ساعدته فلك الاجر ان شاء الله

    ويا اخواني لا تمنعوا الخير وانما المؤمنون اخوة وانصح الاخوة الا يهتموا بالماديات كثيرا...

    يا شباب ببساطة شديدة شخص طلب مساعدة وانت ساعدتة

    فما يهمك اذا كان سيبيعه او يتعلم منه انت عملت خير وثوابه عند رب العالمين

    اجعل عملك خالصا لوجه الله .... واتركوا الدنيا فإنها منتنة

    واذكركم ونفسي ان الاصل في المسلمين حسن الظن

    هذا رأيي وتقبلوا مروري

    وفقنا الله واياكم لما يحبه وبرضاه... اللهم امين
    لا عزة إلا بالكتاب و السنة
    :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
    وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
    :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
    ::

    ::موقعي::
    لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم


  13. #13
    عضو نشيط
    صور رمزية ZEWAYED
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    35
    ردود
    573
    السلامك عليكم

    اشكر المهندس سيد على موضوعة وتنبيهه

    واشكر ايضا الاخ سندباد على كرمة ومعاونة كل من يحتاج مساعدة

    واحب ان اقول للاخ سندباد لا تندم علي خير فعلته قط لا تدري ان صح الكلام ممكن يكون هذا الشخص

    محتاج للمال ولم يجد الا هذه الطريقة للحصول عليه وانت ساعدته فلك الاجر ان شاء الله

    ويا اخواني لا تمنعوا الخير وانما المؤمنون اخوة وانصح الاخوة الا يهتموا بالماديات كثيرا...

    يا شباب ببساطة شديدة شخص طلب مساعدة وانت ساعدتة

    فما يهمك اذا كان سيبيعه او يتعلم منه انت عملت خير وثوابه عند رب العالمين

    اجعل عملك خالصا لوجه الله .... واتركوا الدنيا فإنها منتنة

    واذكركم ونفسي ان الاصل في المسلمين حسن الظن

    هذا رأيي وتقبلوا مروري

    وفقنا الله واياكم لما يحبه وبرضاه... اللهم امين
    كلام جميل و انا معاك بس ليه نكدب على بعض
    انا مش معترض على المساعدة بس نطلب طلبتنا بكل صراحة من غير لف و دوران
    يعنى انا معرفش فاطلب طلبى و اقول لو سمحت انا محتاج مساعدة فى شغل موديلينج و انيمشن و اخراج عمل كامل
    ايه المشكلة و ليه احسس الناس انى محترف بس لديق الوقت انا محتاج مساعدة , ليه الكبر يا جماعة
    و طبعا انا سعيد جدا انى لقيت كل الناس تجاوبت بالسرعة ده زى ما يكون كلكم كنتوا مستنيين حد يفتح الموضوع
    و ده طبعا لان الحوارات ده كترت فى منتدى المنابر و قد غاب عن المنتدى ناس كتير كانوا عطائين و ده لاسباب اما انهم متفرغين لشغلهم و مواقعهم على النت او لانهم اخدوا من المنابر اللى هم عايزينه و اصبح المنابر بالذات قسم الماكس فقير جدا
    انا اتذكر كنت كل يوم اتعلم حاجة جديدة من هذا المنتدى و اشوف برنامج جديد بس دلوقتى المواضيع قلت و بقى المنابر مكان للاستغلال و البزنس
    المهندس: سيد زويد


    00201271189017

    00966550743154

    لا يوجد اعظم من لا اله الا الله محمد رسول الله

  14. #14
    Quality Manager
    صور رمزية medo3d
    تاريخ التسجيل
    Nov 2007
    المنطقة
    بلاد الاسلام
    العمر
    34
    ردود
    4,720
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة سنـدبـاد معاينة الرد
    والله اخي

    لانظلم شخص ولله العلم

    انا من ساعدت هذا الشخص

    وقبل ان اساعده فكرت
    وحطيت نفسي في مكانه

    اي نعم هو غلطان لا يعمل ولا يجتهد لينجز العمل ولا يتعلم ان كان لا يعرف

    لكن بعض الاحيان الوقت يكون غدار

    وانا لا اعرف هذا الشخص عز المعرفة

    لكن بعد انجاز عمله المطلوب وبعد ردة الجميل

    حين قال جزاك الله خير

    حسيت نفسي بايع التصميم الي طلبه بمليون دولار

    ---------

    والمساعد غير مجبر على عمل المساعدة

    انا كنت في وقت فراغ تقريبا ولا يوجد اي ضرر ان عملت هذي الشغله وانا باستطاعتي عملها وبكل سهوله

    ياعم احنا مابنتكلمشى على حد معين
    انت ربنا يجزيك كل الخير لانك ساعدته وان شاء الله فى موازينك

    بس الموضوع عامة يعنى وخاصة فى حالة الاخ ده واضح اوى
    ربنا يهدى

  15. #15
    عضو متميز
    صور رمزية ::حامل المسك::
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المنطقة
    مصر
    ردود
    3,869
    اخي المهندس سيد واخي الحبيب ميدو

    طبعا انا عارف و متأكد انكم اهل خير وفضل وانكم ما بتتأخروش عن مساعدة حد

    و فاهم انكم قصدكم التحذير من الاستغلال ومضايقكم الطريقة المبتذلة في الابتزاز

    واستغلال اصحاب الكرم والنخوة

    بس احب اقولكم ان احنا كمسلمين بنساعد بعض حتي لو الاسلوب خطاء ولو حتى ما يستحقش

    سواء يستحق ام لا او الطريقة سخيفة ام لا ... عامل الله ودع امره لله
    لا عزة إلا بالكتاب و السنة
    :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
    وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
    :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
    ::

    ::موقعي::
    لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم


  16. #16
    مشرف عام
    صور رمزية aktoom
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    المنطقة
    بلاد العرب أوطاني
    العمر
    52
    ردود
    17,805
    عن نفسي وفي قسم الفوتوشوب

    يمنع طلب التصاميم إلا إذا كانت شخصية ... مثلا إسم الشخص نفسه بالكلك .. أو شعار ليضعه على تصاميمه ...

    كوني مررت بتجربة مشابهة في بداية تسجيلي في المنابر ...
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

    لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

    FACEBOOK

  17. #17
    عضو نشيط
    صور رمزية ZEWAYED
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    35
    ردود
    573
    مع احترامى لكل الاعضاء انا بقترح عمل تصويت لكل اعضاء المنتدى على منع هذه المواضيع من الانتشار
    و على كل من يريد المساعدة يمكنه طلب المساعدة من خلال عمل رابط خاص بالطلبات
    او يدخل يكلم الناس على الخاص
    و نبدأ التصويت من دلوقتى
    انا موافق بمنع هذه المواضيع فى المنتدى
    و عمل قسم للطلبات
    المهندس: سيد زويد


    00201271189017

    00966550743154

    لا يوجد اعظم من لا اله الا الله محمد رسول الله

  18. #18
    عضو متميز
    صور رمزية ::حامل المسك::
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المنطقة
    مصر
    ردود
    3,869
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة zewayed معاينة الرد
    مع احترامى لكل الاعضاء انا بقترح عمل تصويت لكل اعضاء المنتدى على منع هذه المواضيع من الانتشار
    و على كل من يريد المساعدة يمكنه طلب المساعدة من خلال عمل رابط خاص بالطلبات
    او يدخل يكلم الناس على الخاص
    و نبدأ التصويت من دلوقتى
    انا موافق بمنع هذه المواضيع فى المنتدى
    و عمل قسم للطلبات
    كلامك جميل

    اكييد النظام والتنظيم شئ جميل وفكرتك حلوة بعمل قسم خاص بالطلبات يضم طلبات جميع الاقسام

    وانا موافق على اقتراحك
    لا عزة إلا بالكتاب و السنة
    :: والله ماغشيت إمرآة في اليقظة او المنام إلا أم عبدالله زوجتي
    وأني لأرى المرآة في المنام مما لاتحل لي فأصرف بصري عنها ::ابن سيرين::
    :: إن الحق لا يعرف بالرجال، اعرف الحق تعرف أهله ::علي ابن ابي طالب
    ::

    ::موقعي::
    لا انسى فضل الله ثم المنابر من مشرفين و اعضاء في التعلم


  19. #19

  20. #20
    عضو نشيط
    صور رمزية smartac
    تاريخ التسجيل
    Aug 2010
    المنطقة
    مصراوى على طول
    ردود
    459
    المثل بيقول... "علمنى صيد السمك.. ولا تأكلنى سمك"
    احترف العمل فى مجالات الجرافيك المختلفة .. لمزيد من المعلومات اتصل الآن
    صفحة أكاديمية سمارت على الفيس بوك
    الآن
    تابعوا مجموعتنا على الفيس بوك
    ولمزيد من المعلومات الاتصال على رقم 22602718 أو رقم 0146091254
    الآن مجلة ورشة عمل العدد التجريبى الأول

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل