Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

[ِFirst Arab MMORPG 100%] اول لعبة اون لاين عربية 100% من NanoTwins

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• [ِFirst Arab MMORPG 100%] اول لعبة اون لاين عربية 100% من NanoTwins

اهلا يا جماعة انا بقدملكو اولى الصور للعبتى الى جاية فى السكة وانا كونت شغال عليها انا واخويا التوام من سنة كدا واحنا شغاليين فيها ويا مسهل نعرف نكملها ودى (اول لعبة اون لاين عربية على ما اعتقد حتى الان) زى كونكر و كابال والالعاب المشهورة دى هيا نفس النظام بس علية بعض التحسينات المهمة

التعديل الأخير تم بواسطة NanoGSSoft; 19 / 09 / 2011, 03:43 AM.

ربنا يوفقك يا شيخ العرب لكن بس لي ملاحظــة

- أين اللعبة في الصورة؟؟

جل ما يظهر في الصورة هو GUI Skin حتى ما فيه برمجــة يعني حتى لو ضغط ما هيستجيب و ما يؤكد كلامي ان نافذة الهيراركي لا تحتوي على اي جيم اوبجكتس سوى على الكاميرا

عمومًا نتمنى لكم التوفيق - انت وتوأمكـ - ويا ريت لو ترفع صور من اللعبة ذاتها ليس GUI Skin يمكن عمله في 5 دقائق. انت تقول اللعبة نتاج سنة ولكن اللى ظاهر في الصورة لا يساوي نتاج 5 دقائق حتى الاسكن تقليدي مش احترافي.

اتمنى بجد يكون في لعبة
    Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results
    Albert Einstein -

اه جميل ان ايضا افكر اعمل لعبة ان لين بتوفيق ولكن ليسة الاولى :d قد سبقنى الكتير
      الثورة الاسلامية الكبرى لاعادة الخلافة الراشدة
      بسم الله الرحمان الرحيم... انما النصر صبر ساعة فلا هوان ولا ستكان حت يعود الضلم تحت الاقدام ويعاقب الخونة وانجاس وترفع الرايات سود و لترتاع يهود لقرب الوعود فالتكن هته الثورة يا اهل مصر و سورية ويا اخواني في العالم اجمع ثورة غضب ثورة غضب خالصة لوجه الله فالتكن بداية النهاية ليعلم اليهود ان الامة اصبحت على فجر النصر وليكن اول بشارات النصر الانتقام من الخونة هم من بني جلدتنا وما هم منا...
      امة واحدة راية واحد حرب واحدة

عمومًا نتمنى لكم التوفيق - انت وتوأمكـ - ويا ريت لو ترفع صور من اللعبة ذاتها ليس GUI Skin يمكن عمله في 5 دقائق. انت تقول اللعبة نتاج سنة ولكن اللى ظاهر في الصورة لا يساوي نتاج 5 دقائق حتى الاسكن تقليدي مش احترافي.

اتمنى بجد يكون في لعبة
        ان عمل gui سهل لكن وضيفة الجيو قد تكون صعبة
        قد تحتاج خبرة في
        php و c#
        و ايضا خبرة ومعرفة في شبكات وتصالاتها
        واهم في هد الالعاب هي قاعدة بيانات
        mysql او mssql او oracle
        يعن قد يكون الامر ليس سهل كما تعتقد فلبناء متلا gui تقوم بئدخال بياناتك وتسجل في قاعدة بيانات
        فهد حقا يحتاج خبرة في برمجة و اقواعد بيانات

وتم ان تعرف كيف تربط بين قاعدة ولعبة عبر برمجة الامر يحتاج خبرة هد فقط البداية
        لكن سنة الي تكلمو عنها الاخوة ما اضن انها كلها لعمل جيو حت بوضائفها هاته قد تكون سنة من بحت وجهد للوصول لمستوى عمل لعبة
        online وهد هي بداية طريق لشيء عضيم --- وعضمة الله وحده ---

ارجو عدم اسائة الفهم فلا ئريد الى ان تعرف ان في شي اخر خلف ستائر gui
        وبتوفيق
        لا تحتوي على اي جيم اوبجكتس سوى على الكاميرا
        اضن ان عمل هد سكريبت لا يحتاج جيم ابجكت فهو كما يبدو واحد لتسجيل دخول واخر لتسجيل عضويتك
        وقد يركبهم للكاميرا فقط
        وبتوفيق
        بسم الله الرحمان الرحيم... انما النصر صبر ساعة فلا هوان ولا ستكان حت يعود الضلم تحت الاقدام ويعاقب الخونة وانجاس وترفع الرايات سود و لترتاع يهود لقرب الوعود فالتكن هته الثورة يا اهل مصر و سورية ويا اخواني في العالم اجمع ثورة غضب ثورة غضب خالصة لوجه الله فالتكن بداية النهاية ليعلم اليهود ان الامة اصبحت على فجر النصر وليكن اول بشارات النصر الانتقام من الخونة هم من بني جلدتنا وما هم منا...

نعم اخي انا اعلم لكن انا اقصد اللعبة اين الجيم اوبجكتس بتاعة اللعبة مفيش غير GUI SKin في السين فيو اكاد اجزم انها لا تحتوي على اية اوامر برمجية وفي ايده يثبت عكس كلامي بوضع صور للعبة نفسها اذا كان برمجة GUI skin اخي نوفل قد اخذ منهم سنة وهما 2 فما بالك باللعبة الكاملة كمان لا اظن قائمة البروجيكت فيو فيها اسيتس كافية لمثل هذه العاب.
          Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results
          Albert Einstein -

عاشت ايدك حبيبي ونحن بأنتظارك
            My Channel
            UDK And 3d max tutorial
            Facebook page
            علي الجابر
            لبيك يا اقصانا
            http://up.foraten.net/f/foraten.net_13417550011.swf

أين اللعبة في هذا المشروع

لا يوجد ملفات صور ولا صوت ولا موديلات حتى ....

لا يوجد سوى guiskin وأمور بسيطة وبرمجتها سريعة

ارجو ان تضع ملفات اللعبة في الأوبجكت المشروع

وان نرى اية شئ ملحوظ يذكر يا مصمم

اهلا يا جماعة انا بقدملكو اولى الصور للعبتى الى جاية فى السكة وانا كونت شغال عليها انا واخويا التوام من سنة كدا واحنا شغاليين فيها ويا مسهل نعرف نكملها ودى (اول لعبة اون لاين عربية على ما اعتقد حتى الان) زى كونكر و كابال والالعاب المشهورة دى هيا نفس النظام بس علية بعض التحسينات المهمة
              بل يوجد العاب عربية وهي مشهور الآن في النت

ابحث عنهم وسوف ترى العاب اونلاين عربية الصنع وهي الأوائل في المنطقة العربية

بانتظار الفيديو أخي الكريم

نعم اخي انا اعلم لكن انا اقصد اللعبة اين الجيم اوبجكتس بتاعة اللعبة مفيش غير GUI SKin في السين فيو اكاد اجزم انها لا تحتوي على اية اوامر برمجية وفي ايده يثبت عكس كلامي بوضع صور للعبة نفسها اذا كان برمجة GUI skin اخي نوفل قد اخذ منهم سنة وهما 2 فما بالك باللعبة الكاملة كمان لا اظن قائمة البروجيكت فيو فيها اسيتس كافية لمثل هذه العاب.
                  نعم سنة شي كتير حت ان كانو انهو كل اعدادات gui
                  قد تكون سنة مند بدايتهم مع محرك يونتي
                  والله اعلم لكن من واضح انهم لم يبدئو في جيمبلاي ولا شي حت الان فقط الجيو لدلك اضن ان بدايتهم بمشروع قد تكون مند اسبوعين
                  والله اعلم المهم نتابع لو في جديد

المشاركة الأصلية بواسطة naoufal مشاهدة المشاركة
                    ان عمل gui سهل لكن وضيفة الجيو قد تكون صعبة
                    قد تحتاج خبرة في
                    php و c#
                    و ايضا خبرة ومعرفة في شبكات وتصالاتها
                    واهم في هد الالعاب هي قاعدة بيانات
                    mysql او mssql او oracle
                    يعن قد يكون الامر ليس سهل كما تعتقد فلبناء متلا gui تقوم بئدخال بياناتك وتسجل في قاعدة بيانات
                    فهد حقا يحتاج خبرة في برمجة و اقواعد بيانات

وتم ان تعرف كيف تربط بين قاعدة ولعبة عبر برمجة الامر يحتاج خبرة هد فقط البداية
                    لكن سنة الي تكلمو عنها الاخوة ما اضن انها كلها لعمل جيو حت بوضائفها هاته قد تكون سنة من بحت وجهد للوصول لمستوى عمل لعبة
                    online وهد هي بداية طريق لشيء عضيم --- وعضمة الله وحده ---

ارجو عدم اسائة الفهم فلا ئريد الى ان تعرف ان في شي اخر خلف ستائر gui
                    وبتوفيق

اضن ان عمل هد سكريبت لا يحتاج جيم ابجكت فهو كما يبدو واحد لتسجيل دخول واخر لتسجيل عضويتك
                    وقد يركبهم للكاميرا فقط
                    وبتوفيق
                    كلامك فى جزء انى فى حاجات مخفية ورا الجيو اى صح وانا اكيد موش هعرف ابينو بس انشاء الله انا هرفع صور توضح اكتر اللعبة والسرفر بتعها

المشاركة الأصلية بواسطة Unity3D مشاهدة المشاركة
                      انا معاك ان اللعبة لسة فضية وحيا مفهاش حاجة كتير بس انا بتكلم على اساس انى اعمل سرفر وكلينت دة الجزء الاول الى كلو برمجة دة اهم واصعب من اللعبة نفسها

المشاركة الأصلية بواسطة NanoGSSoft مشاهدة المشاركة
                        انا معاك ان اللعبة لسة فضية وحيا مفهاش حاجة كتير بس انا بتكلم على اساس انى اعمل سرفر وكلينت دة الجزء الاول الى كلو برمجة دة اهم واصعب من اللعبة نفسها

معتقدش....

ملك إنحصر وجوده فى مملكة خياله

المشاركة الأصلية بواسطة UDK-Team مشاهدة المشاركة
                          عاشت ايدك حبيبي ونحن بأنتظارك
                          اه جميل ان ايضا افكر اعمل لعبة ان لين بتوفيق ولكن ليسة الاولى :d قد سبقنى الكتير
                          Thanks guys

المشاركة الأصلية بواسطة Shiny Arrow مشاهدة المشاركة
                            معتقدش....
                            موش فاهم انت متعتقدش اية

نعم سنة شي كتير حت ان كانو انهو كل اعدادات gui
                              قد تكون سنة مند بدايتهم مع محرك يونتي
                              والله اعلم لكن من واضح انهم لم يبدئو في جيمبلاي ولا شي حت الان فقط الجيو لدلك اضن ان بدايتهم بمشروع قد تكون مند اسبوعين
                              والله اعلم المهم نتابع لو في جديد
                              بالظبط انا بدات اتعلم اليونتى من سنة وانا كنت باتعلم كنت الى بعرفو بعملو ى اللعبة وللعلم دة كان اول مرة ادخل عالم تصمييم الالعاب فمعتقدش انى سنة دى كتير ولا اية ؟؟؟

يعمل...
                              X