لكن العمل بالـ curves ثم إعادة صياغة الموديل بالـ polygons يعتبر مضيعة للوقت وفي رأيي بما أنك عملت الـcurves للشكل بالكامل فمن الأفضل الإستمرار به وإتمام العمل بالـ nurbs لأنه أفضل في مثل هذه التصاميم أما إذا كنت تنوي النمذجة بالـ polygons فليكن هذا من البداية .
بالتوفيق.......
هو طبعا انت عند حق ولكن انا ماعنديش لسة امكانية التعامل مع النيربس عكس انى متابع دروس يعنى لسه بتعلم
تمنياتى بالتوفيق
كالعادة توكسيك
كل مرة تبرهنا بتصميم جميل
بصراحة أنت مستواك بقى جامد فى المودلينج
وكل يوم بيزيد عن اليوم القبلة
ربنا معاك يا كبير
وأن شاء الله أشوف أعمالك فى الصفحة الرئيسية قريبا
وقريب هتشوف عمل ليا جامد جدا
بس أنت عارف الواحد مشغول شوية فى رمضان .. كل سنة وأنت طيب
ربنا معاك توكسيك
والله أنت تستاهل كل خير
شكرا يا احمد وبإذن الله انا رجعت تانى وبإذن الله بكرة هايكون فى تطورات كويسة
عالى عالى عالى
شغل على مية بيضة
فعلا مبدع يا محمد
عجبنى مكان خروج العجل
وطبعا غرفة القيادة فيها تفاصيل جامدة جدا
أكيد ده بعد الإخراج هتكون حكاية
ربنا معاك يا محمد
يااااااااااه يا toxic15987 فكرتني بايام زمان في بداية تعلمي السينما فور دي كانت بدايتي في المودلنج تصميم سيارة وكان التكنيك اللي استخدمتة ارسم الكرفات الاول وبعد كدة المودلنج بصراحة الموضوع متعب شويا ولكن فعلا بتطلع نتيجة جامدة جدا
حاليا بحاول ارجع تاني لنفس التكنيك وربنا يسهل
عبجني قوي انك مهتم بالتفاصيل الداخلية ولكن هل تتبع رفرنس معين والا من الخيال
على فكرة انتمن الناس اللي بحب اشوف اعمالهم
ومنتظرين اخر تطوراتك
وربنا يوفقك
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
وإن كانت مثل زبد البحر ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )
تعليق