Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص

رثاء

‏خالص العزاء والمواساه في وفاة العضو القدير الأخ ياسر ياسين رحمه الله

https://www.maxforums.net/node/3676654
شاهد أكثر
شاهد أقل

مساعده :)

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • مساعده :)

    السلام عليكم يا محترفين

    ممكن حد يساعدني حابب اعرف كيف ممكن اعمل مشروع يتحرك بالاسهم بالماكس

    يعني نفس الالعاب بس انه تكون حركه عن طريق الاسهم او الماوس

    اذا في حد ممكن يساعدني بكون شاكرله

    شكرا لكم

  • #2
    في ماكس 2013 ممكن
    يقول الاخ المشرف العام على المنتدى جزاه الله خير
    ( المهدي حقيقة أخبر عنها الرسول صلى الله عليه واله وسلم . لا اعتراض .)
    روي أن موسى (ع) لما دفن أخاه هارون (ع) ذكر مفارقته له وظلمة القبر فأدركته الشفقة فبكى فأوحى الله تعالى إليه ( ياموسى لوأذنتُ لأهل القبورِ أن يخبروك بلطفي بهم لأخبروك يا موسى لم أنسهم على ظاهر الارض أحياء مرزوقين , أفأنساهم في باطن الارض مقبورين ؟؟؟ ياموسى إذا مات العبد لم أنظر إلى كثرة معاصيه ولكن أنظر إلى قلةِ حيلته ). فقال موسى (ع):
    يارب من اجل ذلك سُمّيتَ أرحم الراحمين

    تعليق


    • #3
      المشاركة الأصلية بواسطة ENG.OMRAN مشاهدة المشاركة
      في ماكس 2013 ممكن
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      كيف ذالك والماكس برنامج تصميم ولا يحتوي على محرك مثل البلندر

      لكن ممكن محركات الألعاب تفيده زي اليونيتي
      イブラヒムです
      Baaaaaaaaak

      تعليق


      • #4
        motion capture utility من خلالها تستطيع ان تحرك تفاعليا اي شئ بواسطة الماوس او الكيبورد او الجويستك او الاجهزه الصوتة المعروفة بال MIDI مثل الاورك او مكسر الصوت .....
        nawres102@yahoo.com
        9647801901756+

        هل من مبارز











        =

        تعليق


        • #5
          جزاكم الله خير يا شباب ما قصرتو والله

          خليني اجرب الموضوع وان شاءالله خير

          تحياتي

          تعليق


          • #6
            من وين ممكن احصل شرح عن motion capture utility وهل هو برنامج او خاصيه بالماكس؟

            تعليق


            • #7
              المشاركة الأصلية بواسطة dragon79 مشاهدة المشاركة
              من وين ممكن احصل شرح عن motion capture utility وهل هو برنامج او خاصيه بالماكس؟
              خاصيه بالماكس ... من ايكونة المطرقه اعلى اليسار .
              nawres102@yahoo.com
              9647801901756+

              هل من مبارز











              =

              تعليق


              • #8
                مشكور يا معلم رح جرب وان شاءالله تزبط بس يا ريت لو في حد ممكن يشرح عن هالموضوع بكون احسن

                تعليق


                • #9
                  المشاركة الأصلية بواسطة dragon79 مشاهدة المشاركة
                  مشكور يا معلم رح جرب وان شاءالله تزبط بس يا ريت لو في حد ممكن يشرح عن هالموضوع بكون احسن
                  اقرأ...
                  http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/E...ber=d30e254078
                  nawres102@yahoo.com
                  9647801901756+

                  هل من مبارز











                  =

                  تعليق


                  • #10
                    هذا شرح بالخطوات لتحريك كاميرا مباشرة بواسطة الجويستك في الفيوبورت تماما مثل الالعاب وبأمكانك تسجيل الحركة واستخدامها فيمابعد ...
                    Example: To set up the Joystick controller to move a Free camera:

                    You set up the Joystick controller to move a Free Camera around on the XY plane. The Y movement of the joystick will affect the camera's forward and backward movement, and the X movement of the joystick will rotate the camera. You'll use Increment Based On Direction to allow the Y movement to be local to the camera rather than to the world.

                    Create a Free camera in the Front viewport.
                    In Track View, assign a Rotation Motion Capture controller to the Rotation track of the camera.
                    Right-click in the Rotation track to display the Motion Capture properties dialog.
                    Click the button beside Z Rotation, and assign a Joystick Input Device.
                    Under Joystick Axis, choose the X option (if it's not already chosen).
                    Check Accumulate so that the rotation won't return to zero each time you release the joystick.

                    Example: To set up the Position controllers of a camera for moving with a joystick:

                    The rotation of the camera about its world Z axis will be controlled by the X motion of the joystick. You'll set up the Position controllers of the camera to move the camera forward and back with the Y motion of the joystick.

                    Assign a Position Motion Capture controller to the camera's Position track, and access its Properties dialog.
                    Assign a Joystick Input Device to both the X Position and Y Position buttons.
                    Click the Edit Binding X button, and then choose the Y option under Joystick Axis.
                    Check Accumulate.
                    Click the Edit Binding Y button, and also choose Y under Joystick Axis.
                    Check Accumulate.

                    The Y motion of the joystick will now affect both the X and Y positions of the camera.

                    Example continued: To add the increment based on direction options:

                    If you tested the camera motion at this point, moving the joystick forward or backward along the Y would produce a diagonal motion because the Position tracks would receive equal amounts of X and Y values. Adding the Increment Based On Direction options will change this.

                    Click the X Edit Binding button.
                    Under Increment Based On Direction, click the button beside Controller.

                    A dialog appears with a list of controllers.
                    Find and select the Rotation Motion Capture controller for the camera.
                    Set the Direction option to Z (the local axis along which the direction points).
                    Set the Component option to X (matching the Edit Binding button).
                    Click the Y Edit Binding button.
                    Click the button beside Controller, and assign the Rotation Motion Capture controller.
                    Set the Direction option to Z, then set the Component option to Y.
                    Open the Motion Capture utility, turn on both tracks in the list, click the Test button, and move the camera while observing it in the Top viewport.

                    As you move the joystick in the Y direction, the camera moves forward or backward. Moving the joystick in the X direction rotates the camera, but then, as you continue moving the joystick in the Y direction, the camera moves forward and back along its local axis.
                    nawres102@yahoo.com
                    9647801901756+

                    هل من مبارز











                    =

                    تعليق


                    • #11
                      مشكور يا سيدي رح جرب اتمنى انه يمشي المشروع

                      الف شكر عالمجهود

                      تعليق


                      • #12
                        المشاركة الأصلية بواسطة dragon79 مشاهدة المشاركة
                        مشكور يا سيدي رح جرب اتمنى انه يمشي المشروع

                        الف شكر عالمجهود
                        ...............
                        nawres102@yahoo.com
                        9647801901756+

                        هل من مبارز











                        =

                        تعليق

                        يعمل...
                        X