إعـــــــلان
تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.
لن تصدقوا هذا
تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X
-
المشاركة الأصلية بواسطة mester X مشاهدة المشاركةبالنسبة للاخ الى قال أنو دا محرك rage فأنت لو بصيت فى التعليقات الى فى الصفحة تحت حتلقى أنو دى لعبة rage game
ومبروك عليك اللعبة
معليش الحياة تجارب
[ATTACH=CONFIG]85344[/ATTACH]
شو هو هذا محرك ريج الي بقولو عنه محرك رقم 1 بالعالم؟!!!!!!؟
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة muhmmad مشاهدة المشاركةوالله انحبطت كثير لدرجة اني بدي امسح التحميل 6 جيجا
هذه نتيجة الي يوري الناس الي بسويه
الي استفدته انه اي شي بسويه او بلاقية ما راح اشاركه عشان الأحباط بيجي زي القنابل
وشكراً الك على المعلومات
انت هنا استفدت انك عرفت الحقيقه بدري قبل لا تعرفها متاخر وهالشي بيعطيك مجال افضل لستغلال الوقت اثناء التنزيل واللعب بدل ما كنت حاط في بالك انه المحرك معاك ومافيه داعي للبحث والتفكير
وبعدين زي ماخبرتك انت استفدت وافدت الاخرين بالمحتوى الموجود باللعبه يبقى على البقيه انهم اما ينزلوها ويلعبوا ويستمتعوا او يستغلوا محتواها لشي ينفعهم في افكار اخرى
المشروع البرمجي الحالي
https://www.facebook.com/AstwrtTrafyan
مجموعة المشروع
https://www.facebook.com/groups/184754391721049/
منتدى اسرار البرمجة والمشاريع السابقة
http://gamemasters.forumarabia.com/forum
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة muhmmad مشاهدة المشاركةوالله انحبطت كثير لدرجة اني بدي امسح التحميل 6 جيجا
هذه نتيجة الي يوري الناس الي بسويه
الي استفدته انه اي شي بسويه او بلاقية ما راح اشاركه عشان الأحباط بيجي زي القنابل
وشكراً الك على المعلومات
ألم تسمع من قبل بلعبة Rage؟ الظاهر انت بحثت في غوغل عن كلمة راج و ظهرت لك هذه النتيجة هذه لعبة اخي و ليس محرك
محرك راج غير متوفر على النت للتحميليلعن روحك يا حافظ
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة muhmmad مشاهدة المشاركةطيب اذا لعبة
شو هو هذا محرك ريج الي بقولو عنه محرك رقم 1 بالعالم؟!!!!!!؟
المحرك هو فقط ادوات لعرض المحتوى
اما المحتوى هو الابداع الفكري لشخص الي عمل النماذج والاكساء والمراحل
المشروع البرمجي الحالي
https://www.facebook.com/AstwrtTrafyan
مجموعة المشروع
https://www.facebook.com/groups/184754391721049/
منتدى اسرار البرمجة والمشاريع السابقة
http://gamemasters.forumarabia.com/forum
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة 3dmax9 مشاهدة المشاركةمافيه محرك رقم واحد بالعالم ولاكن فيه ابداع تصميمي رقم واحد بالعالم
المحرك هو فقط ادوات لعرض المحتوى
اما المحتوى هو الابداع الفكري لشخص الي عمل النماذج والاكساء والمراحل
كنت بفكر ارد بنفس الرد
ههه سبقتني
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة ~ GFX ~ مشاهدة المشاركةهذه لعبة راج و مش المحرك انا الآن ابحث عنه لو اجده راح نشره لكم
والمحرك زي ما قال الأخو مو موجود بالنت
فيه مرة ناس قالت لازم توخذ ترخيص من الشركة لأستعمالة بنصف مليون دولار!
ع كل حال بظل ع اليوديكي فهو يصمم بجرافيك عالي ومقبول ^^
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة السري $ مشاهدة المشاركةمحرك 4A Engine كم سعرة ؟
وكم حجمة ؟
معتمد اعتماد كلي على الدايركت اكس ونفيديا لمكتبة الفيزيكس وتم انتاج لعبتين فقط به وهو يدعم الدايركت اكس 9 و 10 و 11 وهذا بيان كامل بالمحرك وخصائصه والالعاب التي انتجت به وهو مثلما قلت محرك خاص ليس للبيع
وهذا موقع الشركة الرسمي
http://enterthemetro.com/us/
4A-Engine is a complete game development framework designed for Xbox 360®, PLAYSTATION®3 and DirectX9/DirectX10 - equipped PCs, providing the vast array of core technologies, content creation tools, and support infrastructure.
Rendering
Using innovative visualisation technology, based on human visual system (HVS) perception and response.
•The gamma-correct, linear colour space renderer
•High dynamic range rendering (HDR) Using floating-point buffers, allowing for tone mapping, exposure adaption, and blue shift, for camera/eye perceptual rendering
•Advanced deferred shading - allows hundreds of lights in frame, in huge, complex scenes
•All lighting is fully dynamic (including sun and skies), ability to use light-shaders, with dozens of special effects
•Umbra and penumbra - Correct soft shadows, including shadows correctly curved on bumped surface. Shadows from semi-transparent objects like particles.
•Weather and day/night model, including light scattering model and god-rays
•Volumetric fogging and lighting, even in animated, non-constant density media
•Global illumination effects and real-time reflective lights
•Parallax occlusion maps and real (geometric) displacement mapping
•Hierarchical per-pixel occlusion culling
•Real-time colour correction, film grain and noise, correct depth of field
•Velocity preserving motion-blur on a scene with millions of polygons and complex shading detail (including object blur)
•Deferred reflections - allows a lot of planar real time reflections in a single frame, like water, glass, etc.
•Ambient occlusion calculated on both the global scale (pre-calculated) and in real-time in screen space (SSAO)
•In addition to standard MSAA, the engine features analytical anti-aliasing (AAA) and "deferred super-sampling" modes which have much lower impact on frame-rate, while correctly ant-ialiasing all surfaces and not just edges
•Renderer is highly multi-threaded for multiple CPU cores.
•Plus: per-pixel lighting, bumpy reflections and refractions, animated and detail textures, shiny surfaces, cosmetic damage using albedo and bump blending, soft particles, etc.
Physics System
Powered by nVidia PhysX technology, can utilise multiple CPU cores, AGEIA PhysX hardware, or nVidia GPU hardware.
•Tightly integrated into the content pipeline and the game itself, including physical materials on all surfaces, physically driven sound, physically driven animations
•Rigid body and multi-jointed constructions. Breakable fences, walls , sheds and other objects. Thousands of different physical entities simulated per frame.
•Cloth simulation, water physics (including cross-interactions)
•Destruction and fracturing, physically based puzzles
•Soft body physics on selected special game entities
•On hardware-accelerated PhysX platforms engine implements full physically correct behaviour of particles such as smoke, debris, etc.
Audio
Multi-threaded high dynamic range Audio system with constant memory usage and data-driven design
•3D sound positioning, spatialisation and attenuation
•Sound path tracing and transfer approximation for correct occlusion and obstruction perceiving.
•Reverb, low-pass/high-pass filtering, pitch shifting - all auto-calculated based on sound-path and adjustable by multi-layer environment zones, scripting or programmatically
•Dynamically reconstructing audio graphs
•OGG-vorbis compressed with adjustable quality, multi-threaded decompression
AI and Gameplay
•Deep story-driven experience, dynamic and remarkable missions
•Different gameplay styles stealth/brutal, different combat settings
•Group behaviour (including support for information sharing and creating dynamic groups of agents that act together)
•Designer-friendly visual scripting system, enables designers to script levels and control advanced AI behaviours using the Flow-Graph visual scripting system, placing most AI gameplay control in their hands.
•Efficient pathfinding for dynamic environment
•Advanced 3D topology dynamic analysis
•Virtual vision, hearing, "smelling" - realistic, believable and time and memory efficient implementation enables characters to sense objects in a natural way, depending on the object velocity, luminocity, etc.
لعبة ميترو 2033
لعبة ليلة الميترو الاخيره
المشروع البرمجي الحالي
https://www.facebook.com/AstwrtTrafyan
مجموعة المشروع
https://www.facebook.com/groups/184754391721049/
منتدى اسرار البرمجة والمشاريع السابقة
http://gamemasters.forumarabia.com/forum
تعليق
-
المشاركة الأصلية بواسطة السري $ مشاهدة المشاركةممكن أحد يفهمني عن هذه المحركات
محرك Essence Engine ؟ كم سعره وكم حجمه؟
وكم حجم كل واحد فيهم ؟
http://www.relic.com/
وهو يدعم الدايركت اكس 10 وهذه قائمة الالعاب والمميزات له
Originally developed for Company of Heroes by Relic Entertainment, the later versions of The Essence Engine features many new graphical effects, including High Dynamic Range lighting, dynamic lighting and shadows, advanced shader effects and normal mapping. The Essence Engine is also one of the first RTS engines to create detailed faces with facial animations.
In Company of Heroes: Opposing Fronts, the Essence Engine was further improved to include weather effects, and also added support for DirectX 10 for Windows Vista.
Dawn of War II uses an updated version of Essence Engine (Essence 2.0) which allows for more detailed models and textures; more advanced lighting and shading effects; more complex "sync-kills" than those in Dawn of War; and better support for multi-processor systems.
Essence v1.0
Company of Heroes
Company of Heroes: Opposing Fronts
Company of Heroes: Tales of Valor
Company of Heroes Online
Essence v2.0
Warhammer 40,000: Dawn of War II
Warhammer 40,000: Dawn of War II – Chaos Rising
Warhammer 40,000: Dawn of War II – Retribution
Essence v3.0
Company of Heroes 2
وهذا مقطع لاحدى الالعاب
وهذا ايضا
المشروع البرمجي الحالي
https://www.facebook.com/AstwrtTrafyan
مجموعة المشروع
https://www.facebook.com/groups/184754391721049/
منتدى اسرار البرمجة والمشاريع السابقة
http://gamemasters.forumarabia.com/forum
تعليق
تعليق