خلاصة ماسبق أنصحك بالتالي تحديداً:
1) معالج Intel 3.0 Ghz C مع ناقل بسرعة 800 ميغاهرتز ، أو معالج Intel 2.8 Ghz C مع ناقل بسرعة 800 ميغاهرتز
2) ماذربورد GigabyteGA-8KNXP، أو أي ماذربورد ذات طاقم رقاقات Intel 875 .
3) رام DDR 400 بشرط تركيبها على شكل أزواج ، مثلا قطعتين رام DDR 400 ، أو أربع قطع ، وبأي حجم شريطة أن يكون حجم كل زوج متماثل .
4) كرت شاشة Quadro FX أو Matrox Prahlia على حسب الحاجة .
5) هارديسك ، 10000 دورة في الثانية من نوع Matrox ،مع ذاكرة وسيطة 8 ميغا ،و واجهة ناقل SATA.
6) مزود طاقة Power Supply بقدرة أو استطاعة من 400 وات حتى 500 وات .
------------------------------------------
أولا .... Intel أضعف من AMD في 3d , و OpenGL
و نصيحة لله حاول تحصل على motherbord أسمها Abit و حاول تحصل على duel AMD
المشكلة في الهارديسك العادي ata في كثير من الأحيان يكون بطيئ بالنسبة لسرعة تدفق و الكتابة للمعلومات عن طريق اي برنامج و هذا يأدي بعض الأحيان الى وجود شولئب او عدم نقاوة الصورة , الفلم, لذلك عليك بال SCSI هارديسك ...
الذاكرة يفضل قطعة واحدة 1G
كرت الشاشة ... اش رايك بهذه المواصفات :
Wildcat VP970
Wildcat VP500 Visual Processor Unit (VPU)
Over 100 32-bit processors
Programmable SIMD scalar arrays for geometry, texture, pixel processing
128-bit DDR memory interface
Dual integrated 370MHz 10-bit RAMDACs
High-level Programmable Architecture
General-purpose programmability throughout pipeline
Effective high-level shading language compiler target
RISC instruction sets for efficient code generation
Automatic parallelization for software transparent speed and scalability
Sophisticated program flow-control (superset of DX9)
Command Processor
Multi-threading capability for multiple virtual VPUs
Circular hardware scan for active CPU threads
15us second task-switch time
3us real-time interrupt response
Geometry Processor
Eight 32-bit floating point vertex processors
Flexible surface and vertex processing
16 accelerated lights
High precision 32-bit Z-buffer
Texture Processor
Industry’s most capable texture processor
64 32-bit floating point and integer texture processors
Up to eight simultaneous textures in a single pass
Programmable texture formats and filters
Pixel Processor
32 32-bit integer pixel processors
Highly programmable antialiasing
Optimized for superior antialiased lines
Up to four multi-samples in a single pass
Programmable image processing and compositing
Virtual Memory Architecture
Memory used as efficient L2 cache
Seamless handling of huge datasets
Optimal buffer download performance
Automatically pages out unused buffers
Flexible Dual Display
Full 2D and 3D acceleration on two displays from a single card
Dual display control panel and Window Manager
Double buffered hardware overlays
Acuity™ Driver Suite
Unified, highly optimized, certified OpenGL and Direct3D drivers that run on any Wildcat VP board
Custom 3D Studio Max drivers
Acuity Window Manager provides precision window control on dual displays
Windows XP/Windows 2000/Windows 98/Me
OpenGL 1.3 with shader extensions
DirectX 8.1 with vertex shader 1.1 and pixel shader 1.2
Prototype OpenGL 2.0 drivers on request
High-Quality Video Processing
Hardware color-space conversion
Native support for YUV422 video (YUY2 and UYVY)
High-quality up/down scaling
Display Connectors
Dual DVI-I connectors
Directly drives dual digital displays
One analog display adaptor included
Second free analog display adaptor can be requested from 3Dlabs
DDC1/2b/2b+ support
VESA display power management
Package Contents
Wildcat VP560 professional graphics accelerator
Installation Guide
DVI-VGA adapter
Second DVI-VGA adaptor available free on request
Driver CD, including 3Dlabs Acuity Driver Suite
تعليق