NVDIA GeForce4 Ti 4200
							
						
					إعـــــــلان
				
					تقليص
				
			
		
	
		
			
				لا يوجد إعلان حتى الآن.
				
			
				
	
Maya Default Render
				
					تقليص
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 كان هذا العمل من أسرع ما عملت : 3 أيام .
 
  
 
 للمستعجيلن على الدرس .. هذه الNodes المستخدمة في الShader
 
 أتمنى أن تكون مفيدة  
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
  لا تحقرن من الذنوب شيئأ إن الجبال من الحصى لا تحقرن من الذنوب شيئأ إن الجبال من الحصى
 -----------------------------
 لا إله إلا الله ومحمد وموسى وعيسى صلى الله عليهم وسلم عباده ورسله وهم من خلق الله لا يضرو ولا ينفعو إلا بإذن الله
 -----------------------------
 أعمالي youtube
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 hey that chips looks yummy
  
 r u using an image of chips for the maps
 ok so u r conecting the image to the color and bump map
 and the thing at the top is noise or fractal i guess
 what is it conected to?
 the spec color
 ?
 and why is it conected to another one
  
 and the grey stuff at the bottom what is it conected to
 man its really hard to understand the shading network from the image of the hypershade
 not an less u point the mouse at every conection and take a snap
  
 
 and i wanted to ask about ramp 8 in the first image
 what is it
 what kind of a sick ramp is that
 its all wavy
 how can i do itDemo Reel 2007
 http://maxforums.net/showthread.php?t=108767
 
 بحر الرياض ::: رؤية خيالية
 Matte Painting
 http://www.maxforums.net/showthread.php?t=93396
 
 samiattar@hotmail.com
 
 
 
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 am not that good in shading , but its all about experiments.
 
   
 
 first, u need to identify your goal.. inorder to achive it.
 
 الحمد الله أني إنتهيت من الAnimation البارحة.. لقد كان CharacterAnimation
 
 لا أستطيع الحديث عنه الان ..
 
 أتمنا أن تكون تجربتي مفيدة في الShading :
 
   
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 firas3d you are profesional in shading
 good lick ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــفريق أفتر إفكت العربيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــفريق أفتر إفكت العربيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 hey thanx for posting this image
 its like a littile tutorial
  
 
 and what is it with maya's shading
 every body sayz that he is not good at it
 i thought i was the only one
  
 
 is it the same in max or its just a maya thing
 
 now i'll go stare at the image to understand whats goin on
 ---
 g&b
 u have a huge spelling Mistake
 fix it
  Demo Reel 2007 Demo Reel 2007
 http://maxforums.net/showthread.php?t=108767
 
 بحر الرياض ::: رؤية خيالية
 Matte Painting
 http://www.maxforums.net/showthread.php?t=93396
 
 samiattar@hotmail.com
 
 
 
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 thankx ..
 
 i also liked that way of smart tutorials 
 
 this is the gillette shader..
 
   
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 this is super coool
 سؤال صغير
 الحين انا فاهم ان الشيدر نتورك الي فوق
 for color,ampient,ref of the blastic shader
 وانا تتبعتها و فهمتها كلها
 لاكن الشيدر نتورك الي تحت موصوله مع ايش
 هي معموله في ال incendasence لشيدر اسمه refshader
 بس يعني هذا الشيدر شو حكايته
 هل هو في pass لحاله و بعدين الطبقتين يتركبو فوق بعض بأفتر افكت او غيرو
 و ليش الفريم ريت في الشاشه الي فوق غير الي تحت ؟
 
 انا الان بعمل في الموديل تبع الموس حتى اطبق عليه الشيدر حتى اطبق عليه الشيدر
 ممكن اعرضه هنا لو خلصت؟ 
 
 وبلنسبه لشباب الي يبدو انهم انصدمو لما لقو الدرس بهذه الطريقه
 عندي لهم نصيحه
 خذو هذا النك
 http://localhost:4444/Maya5.0/en_US/...Effects32.html
 ضعوه في الاكسبلورر بس لازم تكون مشغل مايا و ملف الهلب موجوده عندك
 حيفتحلكم صفحه من الهلب تلاقو فيهاتعاريف للعناصر الي ممكن ما تفهموه من ال general utiluty
 او ممكن تبحثو عنها في الهلب لو ما نفع النك
  
 بس الدرس واضح و سهل لا يخوفكم شكلهDemo Reel 2007
 http://maxforums.net/showthread.php?t=108767
 
 بحر الرياض ::: رؤية خيالية
 Matte Painting
 http://www.maxforums.net/showthread.php?t=93396
 
 samiattar@hotmail.com
 
 
 
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
  
 انا خلصت الموديل تبع الماكينه ...كان نفسي اعرضه
 بس مستني الموافقه 
 
 شكلي حخلي الشيدر لبكره بما اني يبدو مش حعرضو اليومDemo Reel 2007
 http://maxforums.net/showthread.php?t=108767
 
 بحر الرياض ::: رؤية خيالية
 Matte Painting
 http://www.maxforums.net/showthread.php?t=93396
 
 samiattar@hotmail.com
 
 
 
 تعليق
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 refShader is connected to a sphere around the main object ..
 
 as u see in the bottom right of the image .. the wire frame for the sphere is the selected object.
 
 its a raytrace rendering.
 تعليق
 



 
							
						
 
							
						
تعليق