Mahmoud Keshta
Posted on November 19, 2012 by Pamela
Name: Mahmoud Keshta
Age: 26
Job: Architect, Interior Designer and CG Artist
Country: Egypt
Website: http://mahmoudkeshta.net
CGportfolio
Facebook
3DA: How did you start working in 3D field? How much time has been passed and what kind of studies did you do?
MK: I started when I was in second year of architecture college approximately from 2004 I learned 3ds Max to visualize my college projects then I liked the field and started to develop my skills in 3D in general not for architecture only I worked on modeling, texturing, lighting, rendering and some more stuff.
Name: Mahmoud Keshta
Age: 26
Job: Architect, Interior Designer and CG Artist
Country: Egypt
Website: http://mahmoudkeshta.net
CGportfolio
3DA: How did you start working in 3D field? How much time has been passed and what kind of studies did you do?
MK: I started when I was in second year of architecture college approximately from 2004 I learned 3ds Max to visualize my college projects then I liked the field and started to develop my skills in 3D in general not for architecture only I worked on modeling, texturing, lighting, rendering and some more stuff.
3DA:كيف بدأت العمل في مجال ثلاثي الأبعاد؟ كم من الوقت مضى وما نوع الدراسات التي قمت بها؟
MK: لقد بدأت عندما كنت في السنة الثانية من كلية الهندسة المعمارية تقريبًا منذ عام 2004 ، تعلمت 3ds Max لتصور مشاريع الكلية الخاصة بي ، ثم أحببت المجال وبدأت في تطوير مهاراتي في 3D بشكل عام وليس للهندسة المعمارية فقط لقد عملت على النمذجة والتركيب والإضاءة والعرض وبعض الأشياء الأخرى.
3DA: Which are your favourite software and plugins for your daily projects?
MK: Mainly 3ds Max, Photoshop, Vray and sometimes I use Mental Ray and some plugins and scripts like floor generator, unfold3d, auto grass, randomizer, multi scatter, onyxtree storm…and some others.
3DA: ما هي البرامج والإضافات المفضلة لديك لمشاريعك اليومية؟
MK: بشكل أساسي 3ds Max و Photoshop و Vray وأحيانًا أستخدم Mental Ray وبعض الإضافات والبرامج النصية مثل مولد الأرضيات و uncold3d والعشب التلقائي والعشوائي والمبعثر المتعدد وعاصفة onyxtree ... وغيرها.

3DA: Tell us something about a project that gave you great satisfactions
MK: Mainly 2 projects.”Rising” It was a competition on arabian cg community “maxforums.net” and I won the 1st prize then It was awarded by many galleries and magazines.
“Evermotion Archinterior vol 22″ I worked this project for Evermotion studio, I enjoyed working with Evermotion stuff and we produced ten very nice scenes.
3DA: أخبرنا شيئًا عن مشروع منحك إرضاءً كبيرًا؟
MK: أساسا مشروعان. "Rising" كانت مسابقة على مجتمع cg العربي "maxforums.net" وقد فزت بالجائزة الأولى ثم حصلت عليها من قبل العديد من المعارض والمجلات. "Evermotion Archinterior المجلد 22 ″ لقد عملت في هذا المشروع لاستوديو Evermotion ، لقد استمتعت بالعمل مع أشياء Evermotion وأنتجنا عشرة مشاهد جميلة جدًا.

3DA: From where do you take inspiration for your artworks?
MK: From eye observation of many sources like nature and landscapes; old buildings and areas; online websites on internet; cinema and TV; books and magazines; other artist’s works that inspire me, like Marek Denko, Alex Roman, Juan Siquier…etc
3DA: من أين تستلهم أعمالك الفنية؟ MK:
من مراقبة العين للعديد من المصادر مثل الطبيعة والمناظر الطبيعية ؛ المباني والمناطق القديمة. مواقع الإنترنت على الإنترنت ؛ السينما والتلفزيون. كتب ومجلات؛ أعمال فنانين آخرين تلهمني ، مثل ماريك دينكو وأليكس رومان وخوان سيكيير ... إلخ

3DA: How do you live this period of economic crisis? How is it in your country?
MK: Generally 3d artists should have many sources of work and jobs it depend on portfolio and how the artists marketing to themselves widely around the world through the internet. In the period of economic crisis the work became less than the normal times. My country didn’t affect strongly with this period and I was working in interior design office in the first of the period of economic crisis but of course the salaries and prices of freelance works were not good as before.
3DA: كيف تعيش هذه الفترة من الأزمة الاقتصادية؟ كيف الحال في بلدك؟
MK: بشكل عام ، يجب أن يكون لدى الفنانين ثلاثي الأبعاد العديد من مصادر العمل والوظائف التي يعتمد عليها على المحفظة وكيف يقوم الفنانون بالتسويق لأنفسهم على نطاق واسع في جميع أنحاء العالم من خلال الإنترنت. في فترة الأزمة الاقتصادية أصبح العمل أقل من الأوقات العادية. لم يتأثر بلدي بشدة بهذه الفترة وكنت أعمل في مكتب التصميم الداخلي في أول فترة الأزمة الاقتصادية لكن بالطبع رواتب وأسعار الأعمال المستقلة لم تكن جيدة كما كانت من قبل.

3DA: What would you suggest to people that are approaching to 3D and architecture?
MK: They should be interested in the field before entering it because enjoying and happiness during the work process equal amazing results and quick developing in skills. Also they should be patient and doing many tests and studies will lead them to more knowledge and nice outputs. And of course they should see a lot of works and inspiration source to gain more sense.
3DA: ما الذي تقترحه على الأشخاص الذين يقتربون من الهندسة ثلاثية الأبعاد والهندسة المعمارية؟
MK .: يجب أن يهتموا بالمجال قبل دخوله لأن الاستمتاع والسعادة أثناء عملية العمل تساوي نتائج مذهلة وتطور سريع في المهارات. كما يجب عليهم التحلي بالصبر وإجراء العديد من الاختبارات والدراسات سيقودهم إلى مزيد من المعرفة والمخرجات اللطيفة. وبالطبع يجب أن يروا الكثير من الأعمال ومصدر الإلهام لاكتساب المزيد من المعنى.
MK .: يجب أن يهتموا بالمجال قبل دخوله لأن الاستمتاع والسعادة أثناء عملية العمل تساوي نتائج مذهلة وتطور سريع في المهارات. كما يجب عليهم التحلي بالصبر وإجراء العديد من الاختبارات والدراسات سيقودهم إلى مزيد من المعرفة والمخرجات اللطيفة. وبالطبع يجب أن يروا الكثير من الأعمال ومصدر الإلهام لاكتساب المزيد من المعنى.
http://www.3darchitettura.com/mahmoudkeshta/