سامحوني على الأخطاء وهذه الترجمة
بصراحة الأخ Nate لخص الموضوع بطريقة حلوة جدا .. وماكسية ...
وانا ترجمتها كما وعدت ....................... وهذه الكتابة والترجمة وسامحوني على الأخطاء .
لكن بدون صور إنتم رتبوها كما تحبون .........
بسم الله .
To make a bolt, in the beginning it will be necessary a preparation on which to be cut a groove. Two cylinders a necessary for preparation. The first cylinder on which there will be a groove:
Radius: 50,0
Height: 240,0
Cap Segments: 2
Sides: 24
Cylinder
Radius: 100,0
Height: 40,0
Cap Segments: 2
Sides: 6
Let's cut now a groove.
Directly on the centre of preparation construct a spring
Radius1: 50,0
Radius2: 50,0
Height: 180,0
Turns: 10,0
Direction CCW. Pay attention, that the basis of a spring was lower than the basis of preparation.
بصراحة الأخ Nate لخص الموضوع بطريقة حلوة جدا .. وماكسية ...
وانا ترجمتها كما وعدت ....................... وهذه الكتابة والترجمة وسامحوني على الأخطاء .
لكن بدون صور إنتم رتبوها كما تحبون .........
بسم الله .
To make a bolt, in the beginning it will be necessary a preparation on which to be cut a groove. Two cylinders a necessary for preparation. The first cylinder on which there will be a groove:
لكي تقوم بصنع برغي ( مسمار ملولب ) ، في بداية الأمر من المهم والضروري الاستعداد لقطع الشق أو الأخدود . للقيام بالعملية نحتاج إلى أسطوانتين ، الاسطوانة الأولى هي التي ستكون الشق :
CylinderRadius: 50,0
Height: 240,0
Cap Segments: 2
Sides: 24
قم بعمل اسطوانة بالمواصفات الموجودة في الأعلى .
The second cylinder:Cylinder
Radius: 100,0
Height: 40,0
Cap Segments: 2
Sides: 6
الاسطوانة الثانية قم بعملها بالأرقام الموضحة في الأعلى .
Now, attach both cylinders by means of command Boolean, Operation - Union. The following step - removal of facets. For this purpose just also was established value Cap Segments equal 2. In the command panel in Modify by means of button More_ choose command Edit Mesh, allocate internal segments of the top part and by means of tools Move and Uniform Scale drag vertex so that the facet has turned out. The same operations do with the bottom part of a bolt as well. Further in list Sub-Object establish Face, allocate surfaces which should not be smoothed and in the lowermost part Modify press button Auto Smooth. All preparations are ready.Let's cut now a groove.
Directly on the centre of preparation construct a spring
والآن قم بعملية ربط الأسطوانتين باختيار الأمر Boolean والعملية هي الاتحاد Union ، الخطوة التالية هي عملية نزع النتوءات . لأجل هذا الغرض سنثبت قيمة الـ Cap Segments إلى 2 . في لوحة أوامر التعديل اختر الأمر Edit Mesh حدد الأجزاء (segments) الداخلية للجزء العلوي وباستخدام أدوات التحريك وتغيير الحجم (Move and Uniform Scale) اسحب النقاط (vertex) بحيث تجعل النتوءات تدور للخارج . قم بنفس العملية للجزء السفلي من البرغي . إضافة إلى ذلك في قائمة Sub-Object establish Face ، حدد الأسطح التي الغير ناعمة والأكثر انخفاضا في الجزء المعدل واضغط زر Auto Smooth . الأمور أصبحت جاهزة الآن .
لنقم الآن بشق الأخدود :
بصورة مباشرة وبمركز العمل ( البرغي ) أنشئ حلزون (spring) وبالإعدادات التالية :
Helixلنقم الآن بشق الأخدود :
بصورة مباشرة وبمركز العمل ( البرغي ) أنشئ حلزون (spring) وبالإعدادات التالية :
Radius1: 50,0
Radius2: 50,0
Height: 180,0
Turns: 10,0
Direction CCW. Pay attention, that the basis of a spring was lower than the basis of preparation.
والاتجاه يكون عكس عقارب الساعة (CCW) ، وانتبه بحيث يكون أساس الحلزون ( الشكل المحلزن ) أقل من البرغي .
We make a spring cutting torch under a groove. In the command panel / Create/Shapes/Splines choose figure NGon and having set parameters Radius: 15,0 and Sides: 3, place concerning a spring as shown in figure. Allocate a spring. In command panel Create find command Loft Object, press button Loft, in section Creation Method press button Get Shape and click on triangle NGon. On the following stage we shall put our spring in the order, leading it up to a kind of mirror display of a groove. Some operations still could be executed not leaving from panel Loft, but all the same it is necessary to open Modify, therefore we shall follow there already now (the Loft-object should be allocated). Open Skin Parameters, establish Shape Steps: 0, Path Steps: 5 also disconnect option Banking In Deformations open the panel of deformation Bevel and using button Insert Corner Point insert a point with coordinates 95,0 and 0,0, and an extreme right point move to coordinates 100,0 and 7,5. In result narrowing in the top part of a spring will turn outسنقوم بصنع قطع الحلزون تحت الشق . في لوحة الأوامر Create/Shapes/Splines اختار NGon وضع بارامتراته أي القيم كما في الأسفل :
Radius: 15,0 and Sides: 3وضع ما يتعلق بالحلزون كما موضح في الشكل ، حدد الحلزون (spring) ، في قائمة Create اختر الأمر Loft Object ، وفي المقطع طريقة الصنع (Creation Method) اضغط أمر Get Shape واختار triangle NGon . في المرحلة التالية سنضع الحلزون (spring) في الترتيب . قدم الجزء التماثلي للشق ، من المهم البقاء في لوحة Loft . حدد عنصر Loft-object ، افتح Skin Parameters ثبت القيم
Shape Steps: 0, Path Steps: 5اذهب إلى لوحة deformation Bevel واستخدم أمر Insert Corner Point وادخل نقاط في الإحداثيات 95,0 and 0,0 وفي نقطة الطرف المتناسب في الجهة اليمنى حرك الإحداثيات 100,0 and 7,5 . وفي النتيجة التضييق في الجزء العلوي من الحلزون سيغلق .
Now only it is necessary to apply Boolean operation of a cutting of a spiral in relation to preparation and the bolt is ready. As preparation for a nut object Cylinder will serve, and as a cutting torch for a groove the bolt will serve. Only in the beginning والآن من الضروري تطبيق عملية Boolean لقطع اللولب ويصبح البرغي جاهز . وعملية تحضير النت عنصر الاسطوانة Cylinder يكفي ، ومن ثم قطع الأسنان أو اللولب ( الشق الداخلي ) فالبرغي ينفع في العملية .
That on an aperture of a nut there were facets, paste Boolean operation Union on a slope a bolt two cones. Now apply Boolean operation with optionSubtraction and the nut is ready. Though, probably, it is not ready, most soon at you it has turned out it. This problem is easily solved: enter in Edit Mesh, allocate central vertex and remove it.Now all. A material will appoint under the own discretion, even gold.هناك منفذ أو ثقب واحد طبق عملية Boolean واختيار Union . ثم طبق عملية Boolean باختيار option/Subtraction وتكون الصامولة جاهزة . لتكون جاهزة اختر أمر Edit Mesh وحدد النقط المركزية واحذفها ، ثم ضع الخامات المناسبة ليكون المشهد جاهزا .
تعليق