رائع أخي hmsabry و شرحك أروع.. إذا خــــاصية الـ Blur هي التي تتحكم بصفة أولية
في هذه النقطة.. مشكور جدا أخي و المزيد من علمك في مواضيع أخرى إن شاء الله
يا جماعه جهازي الان لا يعمل عليه اغلب البرامج الي بنستعلمها
موضوع دمج الصور في برامج الكمبوستف بسيط جدا
قريبا ممكن اعمل توتريال ليه لكن الظروف الان لا تسمح
بل اكثر من هذا يمكن تستغربو لو عرفتو ان فصل الالوان ودمج التأثيرا في برامج الفيديو ابيط واسهل واسرع من الثري دي
لا اعتقد ان هناك شركه ممكن تخرج عمل ثري دي 100% مها بلغت امكانيتها (خصوصا ان التصحيح داخل الرندر مكلف جدا )
علي عكس برامج الفيديو والتي تعمل ريل تايم
يعني ممكن اسوف تأثيراتي والوهج وتأثير العمق والدسبيليس وقتي واقرر هاعمل ايه قبل ما اصدر الملف النهائي
بل انا شوفت فعلا ميكنج لكذا فليم وحاجات كتير مما يعتقد المشاهد انها ثري دي هي تأثيرا فيديو بحته
تصل الي نظام الجزيئات نفسه
دي تجربه كنت عرضتها قبل كده واسف علي التكرار لكن الجهاز لا يفتح افتر ايفكت معي الان
ببساطه هذه التجربه كلفتني 20 دقيقه رندر بحجم 640*480
وهذا مستحيل بدون استخدام برامج الفيديو
وحسبت الوقت بنفسي لاخراجها بمايا وجته 480 دقيه
لذالك انصح اي مستخدم ثري دي بتعلم برنامج فيديو بأتقان يظبط له شغله
طبعا خرجت باس للزجاج الامامي
وباس للخلفي بدقه عاليه مع فاينال جيزر
ونظام الجزيئات بأب نوع ريندر داعم ليه طبعا مش مشكله
ودمجهم في طبقات والعلميه تخلص في ثواني
الملف عباره عن انميشن 96 فريم يعني يبقي اجمالي تلكفة الفريم 96 /20 حوالي 5 ثواني
بلاد الكوارث
حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد مدونتي
أنا أفهمك يا ياسر و لكن نحن نريد الوصول إلى أقصى جودة للعمل داخل
المايا و الاستغناء عن البرامج الخارجية قدر المستطاع. . . . . . . . . . . .
هذا غير عملي
هتحتاج وحش او ديناصور للقيام بالريندر وليس جهاز
وليس مع المايا
كل برامج الثري دي تكلفتها عاليه جدا في اخراج عمل انميشن عالي
سيبك من الي بنعمله في المنتديات
اتفرج علي طرق عمل الافلام هتفهم قصدي
بلاد الكوارث
حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد مدونتي
hi all
i would like to say something important here in this particular
subject...
rendering pass (color, reflections, specular, occlusion,...etc)
is more professional than making one frame inside any 3d package.
any movie if you see it's making you will understand the importance
of the passes..
with it i can control any thing in post.
i want to mention something i (think) that most of you dont know
does anyone know that i can change lighting in post..??
does anyone hear about this..??
there is a shader called normal map shader that make the faces
colored with its direction in world
faces which looks (Y) will be green
faces which looks (X) will be red
faces which looks (Z) will be blue
so in post (composting like afterEffects) do color correction but
dont change anything
then after this color correction i make (hue/saturation) and make
the saturation=0 then the image turns to black and white
then select the color correction and decrease the red.
what you should see... (a black and white image) but the parts
that was red before (hue/saturation) gone to dark
means that light direction changed.
and do the same with blue... the parts that were blue gone blackand sooo on
so you can control the direction of the light by colors.
and much much more in composting....
not just color correction .. the image means more than this
so with passes i can control reflection for example i can
change its color, i can give it a ramp opacity, i can mask it
and do some tricks...
to understande what i am saying ...
see this studio ....!!!! my dream ..!!!! to work there some day
...?? who knows.....!!! http://www.digitaldomain.com/
see it and lets meet again and talk bout what you will say
********see the making part and save it on your PC
i watch it everyday ...!!!
so in post (composting like afterEffects) do color correction but
dont change anything
then after this color correction i make (hue/saturation) and make
the saturation=0
then the image turns to black and white
then select the color correction and decrease the red.
what you should see... (a black and white image) but the parts
that was red before (hue/saturation) gone to dark
means that light direction changed.
and do the same with blue... the parts that were blue gone blackand sooo on
so you can control the direction of the light by colors.
and much much more in composting....
not just color correction .. the image means more than this
so with passes i can control reflection for example i can
change its color, i can give it a ramp opacity, i can mask it
and do some tricks...
to understande what i am saying ...
see this studio ....!!!! my dream ..!!!! to work there some day
...?? who knows.....!!! http://www.digitaldomain.com/
see it and lets meet again and talk bout what you will say
********see the making part and save it on your PC
i watch it everyday ...!!!
معلومـــــــــات قيمة و جديدة عليّ.. و اطلعت على الموقع فشعرت بالإحباط و الخمول و لكن
هذا يؤكد مدى أهميـة العمل الجماعي و أيضا مدى أهمية العمل تحت إشراف الإستديوهات
الكبيرة.. المـهم أخي حازم أتمنى لك أن تحقق حلمك و أنا على يقين أن مستواك سيوصلك
إلى الأحسن بالتوفيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق لك أخي
thanx alot my friend Nazeem
i hope so...
but anyway..
i didnt sind you that link to feel disappointed but i send it
to you to just see the important of the render passes
dont you see the simplicity of the render layer...!!!
very very very simple color pass with no too effort..!!!
and a pure reflection
and some other passes too simple to make it
but the real problem is the composting
this process is killing the job or make it live...!!!
thats simple...!!!
تعليق