Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

lighting and rendering with mentel ray''

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • #16
    اخي ياسر طبقت الطريقة اللتي شرحتها ولكن وجدت اختلاف في إعدادات الرندر الذي ربما أدى إلى اختلاف النتيجة نوعا ما ..
    انظر هذه الاعدادات اللتي تظهر لي وحسب ما ارى مختلفة عن الصورة اللتي وضعتها !!

    ... !!Live Free Or Die ...

    تعليق


    • #17
      راجع مشاركتي السابقه اخي بكسل
      النافذه التي استخدمتها ليست الافتراضيه انسخ الكود والصقه بالسكربت ايديتور ثم اضغط ctrl +a هاتظهر لك
      وخفض الدقه من 2200 الي 512
      ملاحظه حاازم صحيحه في هذه النقطه
      هذه عموما مجرد بدايه للنقاش فقط يعني لا تعتبر هذه الاعدادات مرجعيه
      ممكن احد الاخوه يضع افضل منها
      بلاد الكوارث
      حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
      لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
      وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
      وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

      مدونتي

      تعليق


      • #18
        i want to say something....
        there is a forum on the CGtalk call
        VRay-like interior renders with mental ray???

        it very very very powerful forum and there is alot
        of topics they are talking about specially GI and
        FG

        go and read it all its very good to read it all and
        understand it
        Hazem M. Sabry
        VFX Artist
        MBC Creative Service
        ===========
        www.hmsabryworks.com
        Voxel Works - My Tutorials Page

        تعليق


        • #19
          Pixel friend

          i had a look to your scene...
          you have a point light that you've put in the side.
          but you shouldnt fill light like this

          but you fill light inside by the GI of the area light
          and with the light of the area light

          *note
          as yasser has done converting the area light to (mental
          ray area light) its very important
          its improving the decay of the light

          and recommended to connect a physical light (node) to the
          area light in the (light shader)
          this makes the area light decay realistic (physically)

          test it
          Hazem M. Sabry
          VFX Artist
          MBC Creative Service
          ===========
          www.hmsabryworks.com
          Voxel Works - My Tutorials Page

          تعليق

          يعمل...
          X