Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص

رثاء

‏خالص العزاء والمواساه في وفاة العضو القدير الأخ ياسر ياسين رحمه الله

https://www.maxforums.net/node/3676654
شاهد أكثر
شاهد أقل

Cinema 4D R14

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • #16
    ماهذااااااااااااااااا

    فعلا الشركة تسعى لتكمل البرنامج

    ماشاء الله


    اضافاات قوية

    واتوقع سيكون اسهل بالتعامل من زيبرش بكثير
    :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:


    ::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::



    من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي














    تعليق


    • #17
      Sculpting
      Camera Matching
      Camera Composition Helper
      Camera Focus Picker
      Motion Camera
      Camera Morph
      Commander
      Dynamics
      Aerodynamic Forces
      Plastic and Breaking Springs
      Plastic Deformations for Soft Bodies
      Breaking Connectors
      You can bake the whole world from the dynamics body tag
      Shaders
      wood shader
      Weathering shader
      New XRef manager
      New/Improved Videopost Effects
      Modeling Improvements
      New snapping engine
      Quantizing
      Interactive Workplanes
      Guides
      Object Highlighting
      View Transitions
      OpenGL improvements
      new look expresso
      Rendering Improvements
      GI Sampling
      GI Radiosity Maps
      Point Popup: Point Index
      Double click a point to access its point index and co-ordinates
      Gradient GUI: Even knot distribution
      Timeline
      Sound can be displayed in the background of the FCurves
      Displacement Baking


      مثال بسيط لخامة الخشب الجديدة



      لا اله الا الله محمد رسول الله
      ...قال : كيف قلت ؟ قال : قلت : الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه مباركا عليه كما يحب ربنا ويرضى . فقال النبي صلى الله عليه وسلم : والذي نفسي بيده لقد ابتدرها بضعة وثلاثون ملكا أيهم يَصعد بها .

      مشروع قرآنى شامل بمميزات فريدة

      تعليق


      • #18
        المشاركة الأصلية بواسطة أبومايا مشاهدة المشاركة
        ماهذااااااااااااااااا

        فعلا الشركة تسعى لتكمل البرنامج

        ماشاء الله


        اضافاات قوية

        واتوقع سيكون اسهل بالتعامل من زيبرش بكثير

        اهلا اخي ابو مايا..حسب فهمي لن تحتاج للزيبروش
        على الاقل بالنسبة للنحت الغير معقد نوعا ما..

        تم دمج خاصية النحت في البوديبنت على ما اعتقد
        لا اله الا الله محمد رسول الله
        ...قال : كيف قلت ؟ قال : قلت : الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه مباركا عليه كما يحب ربنا ويرضى . فقال النبي صلى الله عليه وسلم : والذي نفسي بيده لقد ابتدرها بضعة وثلاثون ملكا أيهم يَصعد بها .

        مشروع قرآنى شامل بمميزات فريدة

        تعليق


        • #19
          مبروووووك لكل السينمائيين على التحفة الجديدة ونشوف إبداعاتهم فيها وفعلا كلامك يابو مايا الشركة ناوية تكمل البرنامج بس تعتقد يتفوق على المايا
          イブラヒムです
          Baaaaaaaaak

          تعليق


          • #20
            المشاركة الأصلية بواسطة m7taref مشاهدة المشاركة
            الف الف مبروك
            متى موعد صدور النسخه ؟؟؟
            سيبتمبر كالعادة

            تعليق


            • #21
              شي مفرح لنا البرنامج اصبح اسهل واكمل واسرع

              خاصة خاصية السنابينج في خطوط الطول والعرض مثل برنامج لاتوكاد والسوليد وركس ممتازة جدا لمن يعرفها جيدا

              وخاصية الفوتوشوب والافترافكت واو شي خيال

              اما النحت فاول ما انزله سوف امسح الزبرش

              تعليق


              • #22
                • [*=right]Sculpting as a new and completely integrated modeling method with sophisticated brushes, symmetry options, hundreds of presets, masking, layers, incl. levels and object baking

                  [*=right]Powerful Camera Calibrator (Camera Matching) tool to reconstruct camera position, rotation and focal length based on images

                  [*=right]New, totally reworked premium Snap functionality

                  [*=right]Realistic camera motion (filmed by hand or SteadiCam simulation) can be easily created using the Motion Camera tag

                  [*=right]With the Camera Morph tag you can animate steplessly between various camera positions, animations and all camera parameters

                  [*=right]New powerful Guide objects and tools with integrated snapping functionality for Architecture, construction and technical modeling

                  [*=right]Additional Workplane modes and new remarkable Workplane functions

                  [*=right]Enhanced OpenGL viewport now with real-time soft shadows

                  [*=right]New To Do function

                  [*=right]New To Do tag

                  [*=right]Task / To Do Manager

                  [*=right]Focal length can be adjusted interactively with one click for each camera

                  [*=right]The new Commander tool can be used to easily to call up any command

                  [*=right]Gradient curves in the Picture Viewer filter

                  [*=right]Gradient curves as a post effect

                  [*=right]Raycast Selection (polygons, points, Objects, etc.) with RMB

                  [*=right]Orthogonal views can be rotated around the orthographic axis

                  [*=right]Viewport Object Highlighting: If needed, selected objects or objects to be selected are now highlighted with an outline (to be selected: white; selected: orange)

                  [*=right]The length of the animation path (spline) displayed in the Viewport is now in relation to the length of the preview range and fades accordingly

                  [*=right]Visibility of individual HUD element options can be switched.

                  [*=right]Project preferences can also be saved and loaded as presets

                  [*=right]Seamlessly switch from one camera to the next in the Viewport (animated switching)

                  [*=right]Null object icons can be assigned custom colors

                  [*=right]Various guidelines can be displayed in the camera settings (golden spiral, golden ratio, cross-hair, etc.)

                  [*=right]Light source icons can assume the light’s color

                  [*=right]Improved export of Cloner object animations

                  [*=right]Right-click option menu for primary tools

                  [*=right]New work mode for moving and rotating work planes directly

                  [*=right]Right-click on axis moves elements in the direction of the camera

                  [*=right]Display of sound wave shapes in the Timeline’s FCurve view

                  [*=right]New Timeline marker options

                  [*=right]Scroll wheel in the Timeline

                  [*=right]Tracks for selected objects can be folded or unfolded in the Timeline

                  [*=right]The Bump channel’s effect on the reflection can be disabled

                  [*=right]New Displacement mode: RGB (XYZ Tangent)

                  [*=right]New Brick shader parameter

                  [*=right]Vertex Normal coordinates displayed in Structure Manager

                  [*=right]Images can be scaled when saved using the Picture Viewer

                  [*=right]Automatic selection of image size for optimized playback of animations in the Picture Viewer RAM, so every animation can be played in real-time

                  [*=right]New transparency option for the sun

                  [*=right]New MoSpline setting

                  [*=right]New Multi-Shader parameter (for improved mosaic images)

                  [*=right]Interactive, uniform modification of brush size and pressure for all brush tools

                  [*=right]New brush size behavior

                  [*=right]Displacement Baking

                  [*=right]Enhanced MoGraph Multi Shader

                  [*=right]Enhanced Brick shader

                  [*=right]Enhanced Fresnel 2D preview

                  [*=right]Specular Color + Specular channel unified

                  [*=right]Gradient GUI: One-click even knot distribution

                  [*=right]Enhanced Watermark

                  [*=right]Displacement Baking

                  [*=right]Picture Viewer enhancements (create stereoscopic images by loading two different pictures)

                  [*=right]Highlighting of GUI elements

                  [*=right]Bubble help enhancements

                  [*=right]Add Point ID to pop-up dialog

                  [*=right]Better preview quality for Specular Highlight in Material Editor

                  [*=right]Rain Sampler shader: Texture map for rain intensity

                  [*=right]Color light icon

                  [*=right]Picture Viewer: Auto-sync AB

                  [*=right]Create stereo images from AB-Compare

                  [*=right]Picture Viewer: Save All loop

                  [*=right]Watermark: Add placeholder for HDR threshold

                  [*=right]Watermark: Placeholders for camera settings

                  [*=right]Watermark: Create some sub-menus in placeholder pop-up menu Watermark: CINEMA 4D version placeholder

                  [*=right]Gray out / disable focus dynamics when Focus Control is deactivated

                  [*=right]Add additional morph tracks to Camera Morph tag, Multi-Shader improvement: Blend used shader with clone color

                  [*=right]Sketch & Toon OMP support for CreateLines

                  [*=right]Command for switching layout from right to left (Arabic language)

                  [*=right]Arabic localization and interface

                  [*=right]Rendering

                  [*=right]New, improved GI sampling

                  [*=right]New GI sampling method, Radiosity Maps

                  [*=right]Radiosity Maps for significant acceleration of Q rendering and caching

                  [*=right]New GI sampler: Universal

                  [*=right]Caustics rendering speedup

                  [*=right]Normal textures can now also be baked using high-res objects

                  [*=right]Improved integration of objects in Projects illuminated using GI

                  [*=right]The Physical Sky is much improved and is now even more realistic.

                  [*=right]Complete new high-class 3D Wood shader

                  [*=right]New Weathering shader

                  [*=right]Brick shader: Add a groove to the gaps

                  [*=right]The new Normalizer shader can calculate HQ Normal maps using Bump maps

                  [*=right]New Subsurface Scattering mode: Direct

                  [*=right]New Subsurface Scattering mode: Single

                  [*=right]Global control of Subsurface Scattering subdivision

                  [*=right]Enhanced SSS Shader (Direct Mode / Single Scattering)

                  [*=right]Global option for disabling Subsurface Scattering for rendering

                  [*=right]Combining sky and sun for physically correct rendering

                  [*=right]Dynamics

                  [*=right]Aerodynamic functions for Rigid and Soft Bodies

                  [*=right]Plastic deformation for most Soft Body Springs

                  [*=right]Aerodynamic mode for particle modifiers Wind, Friction, Rotation, Gravity and Attractor

                  [*=right]Torsion springs and linear springs can be modified or broken elastically

                  [*=right]Fixed Connector type can be broken at certain Force or Torque values

                  [*=right]Breaking detection

                  [*=right]Breaking limits for constraints

                  [*=right]Collision can be included or excluded for Dynamics baking

                  [*=right]All Dynamics caches can now be baked directly from the Dynamics Body tag

                  [*=right]Global air density for aerodynamic Dynamics effects

                  [*=right]Exchange

                  [*=right]Positions Pass for 3D-compatible compositing applications (The Foundry Nuke)

                  [*=right]Position Pass: Added Support for different spaces

                  [*=right]Position Pass: Added scaling parameter

                  [*=right]Position Pass: Added RGB flip options

                  [*=right]Position Pass: Change strings

                  [*=right]Position Pass: Added invert option for Z axis

                  [*=right]Multi-Pass files, including the entire Project file, can now be ouput for The Foundry Nuke

                  [*=right]Native CINEMA 4D files can be saved directly from After Effects

                  [*=right]Native CINEMA 4D files can be exported from After Effects

                  [*=right]CINEMA 4D files can be opened directly in Photoshop

                  [*=right]Support for 3D export format Alembic

                  [*=right]FBX now also supports splines

                  [*=right]Command for saving a Project directly for Melange

                  [*=right]Camera options for After Effects export

                  [*=right]Light source options After Effects export

                  [*=right]Rename AFX plugin files

                  [*=right]Photoshop: default camera

                  [*=right]XPresso

                  [*=right]Completely new (GUI) XPresso design

                  [*=right]New Node connection: Curved

                  [*=right]Antialiasing of XPresso Nodes

                  [*=right]Performance View for XPresso Nodes

                  [*=right]Parameters controlled by XPresso are marked in the Attribute Manager

                  [*=right]Determine in XPresso whether or not dynamics has been triggered in a specific object / tag

                  [*=right]XPresso ports can be created via drag & drop

                  [*=right]New XPresso Node: Track Operator

                  [*=right]Dynamics can now be triggered using XPresso

                  [*=right]New Dynamics XPresso Node: Dynamics Connector State

                  [*=right]New Dynamic Spring State mode in XPresso

                  [*=right]'Trigger By XPresso’for Dynamics Body

                  [*=right]Enhanced Attribute Manager (new animation dots show if a parameter is controlled by XPresso)

                  [*=right]Bubble help for parameters controlled by XPresso

                  [*=right]New ports for the Dynamic Body State Node

                  [*=right]Drag DescID to ObjectNode

                  [*=right]Character and XRefs

                  [*=right]The XRef object can function as a Generator

                  [*=right]Reference Container Active Object List

                  [*=right]The timing of animated referenced objects (XRefs) can be influenced in the master Project

                  [*=right]Freely placeable XRef object pivot in master Project

                  [*=right]Several new XRef Manager commands

                  [*=right]Various new XRef options

                  [*=right]XRef tag to define which object to display

                  [*=right]In addition to other improvements, multiple bone inserts for the Character Component tag

                  [*=right]Joint weights can now be applied via Save or Load command

                  [*=right]New Clamp option, Fix Axis

                  [*=right]New, additional priority for Pose Morph tag

                  [*=right]Materials can be assigned to character components

                  [*=right]Layers can be assigned to character components

                  [*=right]Freeze coordinates in the Character Component tag

                  [*=right]Character Component tag Handles can be colored individually

                  [*=right]Character enhancements (Flexible Builder)

                  [*=right]Elements on layers can be exempted from an XRef master Project when it is loaded

                  [*=right]Numerous additional settings for loading characters as well as new template files

                  [*=right]Tag to set default state in XRef

                  [*=right]XRef Point Modify

                  [*=right]Offset for keyframes in XRefs

                  [*=right]XRef Manager Include check boxes

                  [*=right]XRef Modify options: Points, Mode

                  [*=right]Auto proxy switch on render

                  [*=right]XRef layer shows icon

                  [*=right]XRef Manager menus as commands

                  [*=right]Xref: Flush and Object parameter

                  [*=right]Project settings for XRef import

                  [*=right]Next/Previous Key also jumps to Child objects’ keys

                  [*=right]Merge Poses

                  [*=right]Pose Morph Symmetry function

                  [*=right]Insect Builder - Add Antenna, Add Mandibles

                  [*=right]CMotion - Change order in Action List

                  [*=right]Builder object naming

                  [*=right]Builder layers optional

                  [*=right]Export Weights to a file

                  [*=right]Character object: Control which components to which a mesh gets bound

                  [*=right]Character Builder update dialog

                  [*=right]Character Builder bone insert controllers

                  [*=right]Character Object / Component tag Handle color now uses object color

                  [*=right]P2P Manager / Library

                  [*=right]Copy muscle shapes between states

                  [*=right]CA / additions to mocap mixamo builder template

                تعليق


                • #23
                  لاصار اهتموا باللغة العربية من ضمن لغات البرنامج بإذن الله اشتري النسخة الاصلية.

                  تعليق


                  • #24
                    نسيت أن أذكر ... يمكن تغيير الواجهة الى اللغة العربية
                    هذا مثال :

                    يا غلام ، إني أُعلمك كلمات : احفظ الله يحفظك ، احفظ الله تجده تجاهك ، إذا سأَلت فاسأَل الله ، وإذا استعنت فاستعن بالله ، واعلم أن الأُمة لو اجتمعت على أَن ينفعـوك بشيء ، لم ينفعوك إلا بشيء قد كتبه الله لك ، وإن اجتمعوا على أن يضروك بشيء ، لم يضروك إلا بشيء قد كتبه الله عليك، رفعت الأقلام وجفت الصحف

                    Blog
                    ::: S a f i n a 3 D :::

                    تعليق


                    • #25
                      واو اكثر ما يعجبني ف هذا البرنامج هو كثرة النطويرات اللي فيه
                      اعتقد انها تطويرات لا مثيل لها

                      قريبا سيصبح محرك العاب هههههههه
                      UDK-Team

                      UNREAL ENGINE 4

                      تعليق


                      • #26
                        ما شاء الله شي جميل .. تطور واضح فـ البرنامج
                        ادوات النحت ..خطوه جيده للبرنامج ليغني عن غيره .. ولو انه بدائي بعض الشئ لآكن لعله قيد التطوير
                        اللغه العربيه.. شي ممتاز ان يكون للبرنامج نصيب منها
                        والكثير من التطورات الفرعيه .. الي تثبت قوة البرنامج

                        مبروك عليكم المفاجأت ..
                        ان شاء الله نبدع في استخدام كل جديد وتطور في السينما ...

                        تعليق


                        • #27
                          الف الف مبرؤؤؤؤؤك لنا جميعاً ... كل ردودكم رائعه ... وفعلاً عمل مبهر ... الان يمكننا ان نستغني عن الزيبرش في بعض الاشياء ... وايضاً هناك خواص قويه بالانيميشن ...
                          صبرت على الأيام لمــــــــا تــولَّت ... وألزمت نفسي صبرها فاستمرت


                          فيا عجباً للقلب كيف اصطبـاره ... وللنفس بعد العز كيف استـــــــذلت



                          وكانت على الأيام نفسي عـــزيزة ... فلما رأت صبري على الذل ذلت


                          وقلت لها يا نفس موتي كريمــــةً ... فقد كانت الدنيا لنا ثم ولــــــــت



                          تعليق


                          • #28
                            المشاركة الأصلية بواسطة ksaa مشاهدة المشاركة
                            نسيت أن أذكر ... يمكن تغيير الواجهة الى اللغة العربية
                            هذا مثال :

                            اعتمدوها mirrored ؟ .. ام ان هناك خيار للتغير ؟ ,, التعريب جيد ولكن اظن هكذا الواجهة مربكة !

                            تعليق


                            • #29
                              هذه الصورة فقط وضعتها كمثال لملف عملت عليه سابقا
                              التغيير للعربية يتم بالطريقة الكلاسيكية كما هو الشأن بالنسبة لأي لغة أخرى

                              يا غلام ، إني أُعلمك كلمات : احفظ الله يحفظك ، احفظ الله تجده تجاهك ، إذا سأَلت فاسأَل الله ، وإذا استعنت فاستعن بالله ، واعلم أن الأُمة لو اجتمعت على أَن ينفعـوك بشيء ، لم ينفعوك إلا بشيء قد كتبه الله لك ، وإن اجتمعوا على أن يضروك بشيء ، لم يضروك إلا بشيء قد كتبه الله عليك، رفعت الأقلام وجفت الصحف

                              Blog
                              ::: S a f i n a 3 D :::

                              تعليق


                              • #30
                                شكرا على الخبر بارك الله فيك و جزاك الله خير
                                فعلا توجد خصائص رائعة جدا و خدمات و رهيبةو رائعة من شركة ماكسون
                                ننتظر الصدور بارك الله فيك

                                و يمكنك مشاهدت بعض الأشياء الجديدة في البرنامج

                                http://www.cineversity.com/vidplayli..._cinema_4d_r14

                                طرحها موقع الشهير cineversity وفقكم الله
                                شكرا

                                شكرا الموعد كالعادة شهر سبتمبر
                                MAXON CINEMA4D
                                S-A

                                تعليق

                                يعمل...
                                X