Sculpting
Camera Matching
Camera Composition Helper
Camera Focus Picker
Motion Camera
Camera Morph
Commander
Dynamics
Aerodynamic Forces
Plastic and Breaking Springs
Plastic Deformations for Soft Bodies
Breaking Connectors
You can bake the whole world from the dynamics body tag
Shaders
wood shader
Weathering shader
New XRef manager
New/Improved Videopost Effects
Modeling Improvements
New snapping engine
Quantizing
Interactive Workplanes
Guides
Object Highlighting
View Transitions
OpenGL improvements
new look expresso
Rendering Improvements
GI Sampling
GI Radiosity Maps
Point Popup: Point Index
Double click a point to access its point index and co-ordinates
Gradient GUI: Even knot distribution
Timeline
Sound can be displayed in the background of the FCurves
Displacement Baking
مثال بسيط لخامة الخشب الجديدة
لا اله الا الله محمد رسول الله ...قال : كيف قلت ؟ قال : قلت : الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه مباركا عليه كما يحب ربنا ويرضى . فقال النبي صلى الله عليه وسلم : والذي نفسي بيده لقد ابتدرها بضعة وثلاثون ملكا أيهم يَصعد بها .
اهلا اخي ابو مايا..حسب فهمي لن تحتاج للزيبروش
على الاقل بالنسبة للنحت الغير معقد نوعا ما..
تم دمج خاصية النحت في البوديبنت على ما اعتقد
لا اله الا الله محمد رسول الله ...قال : كيف قلت ؟ قال : قلت : الحمد لله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه مباركا عليه كما يحب ربنا ويرضى . فقال النبي صلى الله عليه وسلم : والذي نفسي بيده لقد ابتدرها بضعة وثلاثون ملكا أيهم يَصعد بها .
[*=right]Sculpting as a new and completely integrated modeling method with sophisticated brushes, symmetry options, hundreds of presets, masking, layers, incl. levels and object baking
[*=right]Powerful Camera Calibrator (Camera Matching) tool to reconstruct camera position, rotation and focal length based on images
[*=right]Realistic camera motion (filmed by hand or SteadiCam simulation) can be easily created using the Motion Camera tag
[*=right]With the Camera Morph tag you can animate steplessly between various camera positions, animations and all camera parameters
[*=right]New powerful Guide objects and tools with integrated snapping functionality for Architecture, construction and technical modeling
[*=right]Additional Workplane modes and new remarkable Workplane functions
[*=right]Enhanced OpenGL viewport now with real-time soft shadows
[*=right]New To Do function
[*=right]New To Do tag
[*=right]Task / To Do Manager
[*=right]Focal length can be adjusted interactively with one click for each camera
[*=right]The new Commander tool can be used to easily to call up any command
[*=right]Gradient curves in the Picture Viewer filter
[*=right]Gradient curves as a post effect
[*=right]Raycast Selection (polygons, points, Objects, etc.) with RMB
[*=right]Orthogonal views can be rotated around the orthographic axis
[*=right]Viewport Object Highlighting: If needed, selected objects or objects to be selected are now highlighted with an outline (to be selected: white; selected: orange)
[*=right]The length of the animation path (spline) displayed in the Viewport is now in relation to the length of the preview range and fades accordingly
[*=right]Visibility of individual HUD element options can be switched.
[*=right]Project preferences can also be saved and loaded as presets
[*=right]Seamlessly switch from one camera to the next in the Viewport (animated switching)
[*=right]Null object icons can be assigned custom colors
[*=right]Various guidelines can be displayed in the camera settings (golden spiral, golden ratio, cross-hair, etc.)
[*=right]Light source icons can assume the light’s color
[*=right]Improved export of Cloner object animations
[*=right]Right-click option menu for primary tools
[*=right]New work mode for moving and rotating work planes directly
[*=right]Right-click on axis moves elements in the direction of the camera
[*=right]Display of sound wave shapes in the Timeline’s FCurve view
[*=right]New Timeline marker options
[*=right]Scroll wheel in the Timeline
[*=right]Tracks for selected objects can be folded or unfolded in the Timeline
[*=right]The Bump channel’s effect on the reflection can be disabled
[*=right]New Displacement mode: RGB (XYZ Tangent)
[*=right]New Brick shader parameter
[*=right]Vertex Normal coordinates displayed in Structure Manager
[*=right]Images can be scaled when saved using the Picture Viewer
[*=right]Automatic selection of image size for optimized playback of animations in the Picture Viewer RAM, so every animation can be played in real-time
نسيت أن أذكر ... يمكن تغيير الواجهة الى اللغة العربية
هذا مثال :
يا غلام ، إني أُعلمك كلمات : احفظ الله يحفظك ، احفظ الله تجده تجاهك ، إذا سأَلت فاسأَل الله ، وإذا استعنت فاستعن بالله ، واعلم أن الأُمة لو اجتمعت على أَن ينفعـوك بشيء ، لم ينفعوك إلا بشيء قد كتبه الله لك ، وإن اجتمعوا على أن يضروك بشيء ، لم يضروك إلا بشيء قد كتبه الله عليك، رفعت الأقلام وجفت الصحف
ما شاء الله شي جميل .. تطور واضح فـ البرنامج
ادوات النحت ..خطوه جيده للبرنامج ليغني عن غيره .. ولو انه بدائي بعض الشئ لآكن لعله قيد التطوير
اللغه العربيه.. شي ممتاز ان يكون للبرنامج نصيب منها
والكثير من التطورات الفرعيه .. الي تثبت قوة البرنامج
مبروك عليكم المفاجأت ..
ان شاء الله نبدع في استخدام كل جديد وتطور في السينما ...
الف الف مبرؤؤؤؤؤك لنا جميعاً ... كل ردودكم رائعه ... وفعلاً عمل مبهر ... الان يمكننا ان نستغني عن الزيبرش في بعض الاشياء ... وايضاً هناك خواص قويه بالانيميشن ...
صبرت على الأيام لمــــــــا تــولَّت ... وألزمت نفسي صبرها فاستمرت
فيا عجباً للقلب كيف اصطبـاره ... وللنفس بعد العز كيف استـــــــذلت
وكانت على الأيام نفسي عـــزيزة ... فلما رأت صبري على الذل ذلت
وقلت لها يا نفس موتي كريمــــةً ... فقد كانت الدنيا لنا ثم ولــــــــت
هذه الصورة فقط وضعتها كمثال لملف عملت عليه سابقا
التغيير للعربية يتم بالطريقة الكلاسيكية كما هو الشأن بالنسبة لأي لغة أخرى
يا غلام ، إني أُعلمك كلمات : احفظ الله يحفظك ، احفظ الله تجده تجاهك ، إذا سأَلت فاسأَل الله ، وإذا استعنت فاستعن بالله ، واعلم أن الأُمة لو اجتمعت على أَن ينفعـوك بشيء ، لم ينفعوك إلا بشيء قد كتبه الله لك ، وإن اجتمعوا على أن يضروك بشيء ، لم يضروك إلا بشيء قد كتبه الله عليك، رفعت الأقلام وجفت الصحف
تعليق