Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

سجل حظورك " اضافة سكربت "

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • سجل حظورك " اضافة سكربت "

    السلام عليكم
    سجل حظورك باضافة سكربت بسيط للأعضاء
    مثل :
    var speed = 10 ;
    (هذا اللي اعرفه انا ><")
    أتمنى من البقية المشاركة + لا تنسون ان تضعون وصف للكسربت
    مثل حركة - دوران - تغيير
    بالتوفيق

  • #2
    كود:
    #pragma strict
    
    function Start () {
    
    }
    
    public var guiskin : GUISkin;
    
    function Update () {
    
    }
    
    function OnGUI () {
    
    GUI.skin = guiskin;
    GUI.Label (Rect(300, 25, 1000, 1000), "Mohammed-Adib");
    }

    تعليق


    • #3
      فكرة جميلة

      سكربت للحركة التلقائية على محور x

      كود:
      var moveSpeed = 5.0;
       
      function Update (){ 
          transform.position.x += moveSpeed * Input.GetAxis("Horizontal") * Time.deltaTime; 
      }
      يلعن روحك يا حافظ
      مدونتي
      http://blackcatgamedev.3abber.com
      قناتي على YouTube
      http://www.youtube.com/user/vexedwolff
      مدونة ألعاب العرب ((نرجو الدعم))
      http://arabgame.3abber.com
      آخر تطورات لعبتي World Of Cube((أرجو النقد و التقيم))
      إضغط هنا



      تعليق


      • #4
        فكرة حلوة بس بأي لغة برمجة ولا مافي تحديد
        ؟؟؟؟
        UDK-Team

        -----------------------------------------------------
        Maxor سابقاً


        تعليق


        • #5
          فكرة جميلة الصراحة بس اى لغة برمجة
          ِِادمن فريق FrostVas

          و مبرمج هاوى

          C#\Java\GML

          الصفحة الرسمية لفريق FrostVas

          تعليق


          • #6
            مافي تحديد ^^"

            تعليق


            • #7
              جميل ياشباب ارجوكم افيدونا نحتاج مثل هيك مواضيع .. تسلم عالفكرة

              ضعو نوع الكود وماذا يستخدم فيه شكرا جزيلا لكم ^____________^
              سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

              هدية ثمينة :

              http://adf.ly/OM8Mt

              ....

              تعليق


              • #8
                هذا كود زر شخصي يعني مو اوتوماتيكي
                كود:
                public Texture2D OnMouse;
                public Texture2D OutMouse;
                
                void OnMouseEnter(){
                guiTexture.texture = OnMouse;}
                
                void OnMouseExit(){
                guiTexture.texture = OutMouse;}
                
                void Start(){
                guiTexture.texture = OutMouse}
                صممو في الفوتوشوب صورتين احداهما لما تكون الماوس فوق الزر حطوها على فاريابل OnMouse والأخرى لما تكون الماوس خارج الزر حطوها على فاريابل OutMouse

                السكربت بالسي شارب

                تعليق


                • #9
                  فكرة رائعة أخي Gh0st
                  أنا أقترح أن يضع كل شخص سكربت يعرفه ويضع اللغة ويضع ما هو عمل هذا السكربت

                  تحياتي ......
                  أستغفر الله العظيم وأتوب إليه
                  أستغفر الله العظيم وأتوب إليه
                  أستغفر الله العظيم وأتوب إليه

                  تعليق


                  • #10


                    شرح انا عملته : كيف تعمل نظام Shooting وكيف تجيب اسم الشئ يلي عم تضربه


                    كود:
                     public float range;
                     public float power;
                     private RaycastHit hit;
                     public Transform spwan;
                     void Start () {
                     
                     }
                     
                     // Update is called once per frame
                     void Update () {
                      if(Input.GetButton("Fire1")){
                       Vector3 Direction = spwan.TransformDirection(Vector3.forward);
                       if(Physics.Raycast(spwan.position,Direction,out hit, range)){
                        
                        
                           
                        if(hit.rigidbody){
                    
                        hit.rigidbody.AddForceAtPosition(transform.TransformDirection(Vector3.forward * power),hit.point);
                        Debug.Log("I Hitted : " + hit.collider.name);
                       }
                        
                        
                        
                     }
                       
                       
                       
                     }

                    تعليق


                    • #11
                      هههههههه والله ما اعرف سكربات بس عندي سؤال لماذا الجميع يعرف الكثير من السكربات ولايعلمنا اياهم هل المشكلة هي الطمع ام التعب ام ماذا؟

                      تعليق


                      • #12
                        المشاركة الأصلية بواسطة muhmmad مشاهدة المشاركة
                        هههههههه والله ما اعرف سكربات بس عندي سؤال لماذا الجميع يعرف الكثير من السكربات ولايعلمنا اياهم هل المشكلة هي الطمع ام التعب ام ماذا؟
                        انا عن نفسي كنت بدي حط شروحات كيف تعمل لعبة FPS مثل PA بس ماعندي مايكروفون ومامعي مصاري اشتري واحد xD ولو قلت لأبي خليني اشتري واحد رح يقلي ركز في مزاكرتك و اترك الكمبيوتر

                        تعليق


                        • #13
                          المشاركة الأصلية بواسطة Sam-Ayoub مشاهدة المشاركة
                          انا عن نفسي كنت بدي حط شروحات كيف تعمل لعبة FPS مثل PA بس ماعندي مايكروفون ومامعي مصاري اشتري واحد xD ولو قلت لأبي خليني اشتري واحد رح يقلي ركز في مزاكرتك و اترك الكمبيوتر
                          ههههههههه لا أخي انت ساوي من دور مايكروفون اصلاً نحن اغلبنا بنعرف الدوال بس ما بنعرف الطريقة الصح لاستخدامها و ممكن اذا ما عرفت شو معنى الدالة بتلاقي شرح لالها بالمصادر الي مع اليونيتي

                          تعليق


                          • #14
                            كود:
                            #include<acknex.h>
                            function main ()
                            }
                            level_load("اسم اللعبة.WMB)
                            
                            {

                            تعليق


                            • #15
                              كود:
                              ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                              // Customizable template car parameters
                              // Written by George Pirvu - v1.3 January 2010
                              ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                              // ---------------------------------------------------------------------
                              // STARTHEADER
                              //
                              // ver: 1.4
                              // date: 100510
                              // engineReq: 8.00
                              // prefix: tcar_
                              //
                              // title: Car
                              // class: CAR
                              // type: USER
                              // help: Basic car action with physics parameters.
                              //
                              // ENDHEADER
                              // ---------------------------------------------------------------------
                              
                              #ifndef car_h
                              #define car_h
                              #include <car.c>
                              
                              // section: Car Default Parameters
                              
                              //entry: Car Maximum Speed, km/h
                              //id: 31
                              //cntl: spin 0 400 10
                              //help: Maximum speed of the car in km/h. When the car approaches this limit, 
                              //help: the motor power is automatically reduced. 
                              var tcar_maxSpeed = 200; 
                              
                              //entry: Motor Power
                              //id: 10
                              //cntl: spin 0 5000 100
                              //help: Maximum torque applied to the driven wheels.
                              //help: (automatically reduced at higher speeds)
                              var tcar_maxTorque = 1000;
                              
                              //entry: Maximum Steer Angle
                              //id: 21
                              //cntl: spin 1 90 1
                              //help: Steer Angle Limit in degrees, determines turning cycle.
                              //help: (automatically reduced at higher speeds)
                              var tcar_maxSteer = 40;
                              
                              //entry: Front / Rear Wheel Drive
                              //id: 31
                              //cntl: spin 1 3 1
                              //help: 1 = Rear wheel drive, 2 = Front wheel drive, 3 = 4-wheel drive 
                              var tcar_wheelDrive = 1;
                              
                              //entry: Hovercraft
                              //id: 32
                              //cntl: spin 0 1 1
                              //help: 0 = wheel driven cars, 1 = hovercraft (invisible wheels)
                              var tcar_hover = 1;
                              
                              //entry: Suspension Spring
                              //id: 41
                              //cntl: spin 0 5000 100
                              //help: Suspension spring element - adapt the spring stiffness 
                              //help: to the car's mass and the gravity.
                              var tcar_spsSpring = 300;
                              
                              //entry: Suspension Damper
                              //id: 51
                              //cntl: spin 0 200 10
                              //help: Suspension damper element - increase this for reducing bumpiness
                              var tcar_spsDamper = 100;
                              
                              //entry: Suspension Way
                              //id: 61
                              //cntl: spin 0 200 1
                              //help: Suspension way in quants - 
                              //help: increase this for monster trucks.
                              var tcar_spsWay = 10;
                              
                              //entry: Car Mass Factor
                              //id: 71
                              //cntl: spin 10 100 10
                              //help: Multiplies the car mass with the given percentage
                              var tcar_massFactor = 100;
                              
                              //entry: Car Mass Center Offset
                              //id: 81
                              //cntl: spin -150 50 10
                              //help: Vertical offset of the mass center in percent.
                              //help: Place the center low to avoid that the car topples in fast curves. 
                              var tcar_massOffset =	-100;
                              
                              //entry: Car Mass Shape
                              //id: 82
                              //cntl: spin 10 200 10
                              //help: Inertia tensor x component in percent, determines roll inertia.
                              //help: Make this small for elongated cars (like dragsters) or high for less toppling. 
                              var tcar_massOffset =	-80;
                              
                              // section: Wheel Parameters
                              
                              //entry: Wheel Longitudinal Friction
                              //id: 102
                              //cntl: spin 10 200 1
                              //help: Wheel friction factor in forward direction, determines 
                              //help: acceleration and braking.
                              var tcar_frictionWheel = 100;
                              
                              //entry: Front Wheel Lateral Friction
                              //id: 103
                              //cntl: spin 10 200 1
                              //help: Front wheel sidewards friction factor, determines steering
                              var tcar_frictionLatF = 200;
                              
                              //entry: Rear Wheel Lateral Friction
                              //id: 104
                              //cntl: spin 10 200 1
                              //help: Rear wheel sidewards friction factor, determines sliding in curves
                              var tcar_frictionLatR =	200;
                              
                              //entry: Front Wheel Offset on the X axis
                              //id: 110
                              //cntl: spin 0 200 1
                              //help: Sets the offset for the front wheel on the X axis
                              var tcar_wheel_fx = 40;
                              
                              //entry: Front Wheel Offset on the Y axis
                              //id: 111
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: Sets the offset for the front wheel on the Y axis
                              var tcar_wheel_fy = 20;
                              
                              //entry: Front Wheel Offset on the Z axis
                              //id: 112
                              //cntl: spin -100 100 1
                              //help: Sets the offset for the front wheel on the Z axis
                              var tcar_wheel_fz = -14;
                              
                              //entry: Rear Wheel Offset on the X axis
                              //id: 120
                              //cntl: spin -200 0 1
                              //help: Sets the offset for the rearwheel on the X axis
                              var tcar_wheel_rx = -34;
                              
                              //entry: Rear Wheel Offset on the Y axis
                              //id: 121
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: Sets the offset for the rear wheel on the Y axis
                              var tcar_wheel_ry = 20;
                              
                              //entry: Rear Wheel Offset on the Z axis
                              //id: 122
                              //cntl: spin -200 100 1
                              //help: Sets the offset for the rear wheel on the Z axis
                              var tcar_wheel_rz = -14;
                              
                              // section: Common Simulation Parameters
                              
                              //entry: Gravity Factor
                              //id: 201
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: Sets the gravity along the Z axis
                              var tcar_gravity = 50;
                              
                              //entry: Brake Power
                              //id: 210
                              //cntl: spin 0 10 1
                              //help: Brake torque in multiples of the motor torque
                              var tcar_facBrake = 4; 
                              
                              //entry: Steer Sensitivity
                              //id: 220
                              //cntl: spin 0 10 1
                              //help: Steer angle increase in degrees per tick.
                              var tcar_facSteer = 3; 
                              
                              //entry: Steer Damping
                              //id: 225
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: Steer angle reduction at high speed in percent
                              var tcar_dampSteer = 80; 
                              
                              //entry: Crash Speed
                              //id: 230
                              //cntl: spin 0 100 5
                              //help: Speed change to cause a crash sound in km/h
                              var tcar_crashSpeed = 20; 
                              
                              #endif
                              
                              // action: car_player
                              // title: Player's Car
                              // desc: Main car action attached to the player's car body model.
                              // desc: Only one car_player per level!
                              =================================================
                              كود:
                              ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                              // Customizable shooter player parameters
                              // Written by George Pirvu - v1.0 December 2010
                              ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
                              // ---------------------------------------------------------------------
                              // STARTHEADER
                              //
                              // ver: 1.0
                              // date: 120910
                              // engineReq: 7.85
                              // prefix: t_shooter_player_
                              //
                              // title: Player Parameters
                              // class: SHOOTER
                              // type: USER
                              // help:customizable parameters for the player used in the shooter template
                              //
                              // ENDHEADER
                              // ---------------------------------------------------------------------
                              
                              #ifndef t_shooter_player_h
                              #define t_shooter_player_h
                              
                              #include <t_shooter_player.c>
                              
                              
                              // section: Player Parameters
                              
                              //entry: Health
                              //id: 31
                              //cntl: spin 0 1000 5
                              //help: sets player's health points
                              var t_shooter_players_health = 100;
                              
                              //entry: Movement speed
                              //id: 32
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: sets player's movement speed
                              var tshooter_player_speed = 25;
                              
                              //entry: Forward / Backward Acceleration
                              //id: 33
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: sets player's forward / backward acceleration
                              var tshooter_fwdbk_accel = 7;
                              
                              //entry: Sideway Acceleration
                              //id: 34
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: sets player's sideway (strafe) acceleration
                              var tshooter_side_accel = 3; // player's sideway (strafe) acceleration
                              
                              //entry: Friction
                              //id: 35
                              //cntl: spin 1 100 0.5
                              //help: sets player's sideway friction (always greater than 1)
                              var tshooter_friction = 1.5; // player's friction - this value should always be greater than 1
                              
                              //entry: Falling Speed
                              //id: 36
                              //cntl: spin 0 10 0.1
                              //help: sets player's fall down speed
                              var tshooter_fallspeed = 1; // player's fall down speed
                              
                              //entry: Jumping Force
                              //id: 37
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: sets player's jumping force
                              var tshooter_jump = 20; // 
                              
                              //entry: Resilience
                              //id: 38
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: pushes the player upwards if it sinks in the floor
                              var tshooter_resilience = 4;
                              
                              //entry: Distance To Ground
                              //id: 39
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: distance between player's origin and the ground
                              var tshooter_disttoground = 64;
                              
                              //entry: Horizontal Acceleration
                              //id: 40
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: horizontal movement acceleration
                              var tshooter_camera_h = 12;
                              
                              //entry: Horizontal Friction
                              //id: 41
                              //cntl: spin 0 1 0.05
                              //help: horizontal movement friction (use values below 1)
                              var tshooter_camera_h_frict = 0.95;
                              
                              //entry: Vertical Acceleration
                              //id: 42
                              //cntl: spin 0 100 1
                              //help: vertical movement acceleration
                              var tshooter_camera_v = 8;
                              
                              //entry: Vertical Friction
                              //id: 43
                              //cntl: spin 0 1 0.05
                              //help: vertical movement friction (use values below 1)
                              var tshooter_camera_v_frict = 0.8; // always use a value below 1 here
                              
                              
                              // section: Keyboard Controls
                              
                              //entry: Forward Movement Key
                              //id: 200
                              STRING* key_forward = "w";
                              
                              //entry: Backward Movement Key
                              //id: 201
                              STRING* key_backward = "s";
                              
                              //entry: Left Strafing Key
                              //id: 202
                              STRING* key_left = "a";
                              
                              //entry: Right Strafing Key
                              //id: 203
                              STRING* key_right = "d";
                              
                              //entry: Jumping Key
                              //id: 204
                              STRING* key_jump = "space";
                              
                              //entry: Run Key
                              //id: 205
                              STRING* key_run = "shiftl"; // left shift key
                              
                              //entry: Pistol Key
                              //id: 206
                              STRING* key_weapon1 = "1"; // press 1 to use the pistol (if it was picked up)
                              
                              //entry: Machine Gun Key
                              //id: 207
                              STRING* key_weapon2 = "2"; // press 2 to use the machine gun (if it was picked up)
                              
                              //entry: Sniper Key
                              //id: 208
                              STRING* key_weapon3 = "3"; // press 3 to use the sniper gun (if it was picked up)
                              
                              #endif

                              تعليق

                              يعمل...
                              X